src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

Bra, jättebra och kaos

En torsdag i variationens tecken. Dagen började hur bra som helst, fortsatte jättebra och blev ännu bättre för att sen sluta i kaos...

Till att börja med så fick jag iväg Elisia i tid till förskolan, oftast så brukar vi få springa dit och ändå kommer minst 10 minuter sent...men idag var vi i tid! Sen gick jag hem och åt en kort frukost och efter det gick jag en promenad med Elmer. En bra start på dagen.

Efter promenaden fortsatte promenerandet upp på stan, denna gång med Robban, anledningen till det var att jag behövde nya underkläder. Under och efter graviditeten med Elisia märkte jag ingen större förändring med kroppen, den turen hade jag inte nu. Hängtuttar here I come! Så nya bhar behövde införskaffas och är nu införskaffade. Sen blev det lite t-shirt, linnen, en klänning och 1 par skor också, Elisia fick 2 klänningar och Robban köpte sej 3 skjortor. Vet inte riktigt vad som har hänt med honom men helt plötsligt så ska alla kläder vara färgglada? Det skulle det inte vara när vi träffades men jag klagar inte för livet blir mycket roligare med lite färg. En skjorta ser dessutom ut som en riktig Ove Sundberg skjorta. Ni vet Ove från Solsidan.

Väl hemma åt jag och Elisia glass och senare lagade Robban mat. Livet kunde inte blir bättre!

Men sen var Robban tvungen att åka iväg och till en början såg det ut att funka. Elmer sov en kortis och då passade jag på att duscha Elisia sen vaknade han när hon badade. Han fick då äta lite och satt han i babysittern medan jag grejade lite och inväntade klockan så att det skulle bli dags för nattning. Nattningen startades med ny blöja och pyjamas och sen lite mera mat. Han åt hungrigt och snällt och somnade lite till och från i min famn och precis när jag skulle resa mej och lägga honom hände det - raketspya deluxe! ÖVERALLT!! På honom, på mej, i soffan, på golvet, på bordet och på Robbans dator...Kaos. Som toppen på moset så ropade Elisia i samma ögonblick att hon ville upp ur badet.

Efter det var det bara att torka av datorn, duscha Elmer, moppa golvet, torka bordet, göra kvällsmat till Elisia (idag ville hon ha gröt och mjölk att dricka), göra ny mat till Elmer, blöja och klä Elmer och sen natta honom igen, han somnade snällt, sen natta Elisia. Efter det röja en massa (så går det snabbare att dammsuga imorgon) och sen äntligen fick jag duscha! Det var skönt. Nu sover barnen och jag njuter av tystnaden.

Madde: Jag är helt övertygad om att det faktiskt finns statliga pengar till att förverkliga mitt förslag angående föräldrapenning, det är en prioriteringsfråga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0