src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

Mosjöbesök

blogg.se strular - surprice...Men men jag skriver på så får vi se vad det blir. Full fart idag var det. Eller kanske inte, men jag har vant mej vid att inte ha några tider att passa och bara ta det lugnt. Ta dagen som den kommer helt enkelt! Helt underbart :-) Jag och tider att passa connektar inte riktigt.

Jag var iallafall och hälsade på på jobbet idag, och jag hade sagt att jag skulle komma mellan 9.30-10.00 och straxt före 10 var jag där (jag höll tiden!!!). Trevligt var det och det var kul att se hur mycket barnen hade vuxit! De yngsta barnen har utvecklat pratet jättemycket på de 2 månader som jag varit borta, och så var de lika goa som alltid :-)

Efter det bar det iväg till Marieberg för att införskaffa lite presenter till några som äntligen ska komma till deras nya hem. Och jag har sagt det någongång förut men det tåls att sägas igen - att släppa in mej i en affär med barnkläder tillsammans med en plånbok är som ett inträde till kändislivet - Lyxfällan here I come! Nä riktigt så illa är det inte, men hålen i händerna blir lite större när det gäller barnkläder. Så från enbart presenthandlig så blev det lite till Elmer med, 56 är numera för litet så det är 62 som gäller och det väl bara en tidsfråga innan även den storleken är för liten. Vad som köptes till honom får ni se en annan dag för kläderna ligger i garderoben och jag är för lat för att resa på mej.

Sen snabbt hem till mamma och pappa för att lämna en bilbarnstol och väl där så satte jag mej i solen och mamma i skuggan med Elmer och helt plötsligt så var klockan för mycket jag och var tvungen att snabbt, olagligt snabbt...Men jag kom fram staxt efter chefen så det var godkänt! Vad jag däremot anser vara icke-godkänt är den pissdåliga löneförhöjningen jag fick! 2% är allt annat än ok, är det ens tillåtet att ge så lågt? Måste kolla lite avtal känns det som.

Efter det äntligen hem!! Sen har vi bara haft det mysigt denna eftermiddag. Jag och Elisia har planterat om de sista tomaterna i större krukor och även 2 chiliplantor fick större krukor. Upptäckte igår att en tomatplanta börjat blomma och idag såg att 2 eller om det var 3 till har blommat. Bland paprikorna och chilin är majoriteten på väg att blomma också. Måste säga att jag är riktigt stolt över mej själv :-) Sen sådda jag några fröer för bara några veckor sedan och då de ligger så mycket efter i utvecklingen tänkte jag att plantorna borde gå lite omlott med varandra. Men om det blir så återstår att se. Sådde sallad gjorde vi också. Får se om det blir något av det. Bild kanske kommer någon dag om jag kommer ihåg.

Det var allt för idag, nu ska jag läsa syster Sofias blogg för att se vad hon har pysslat med denna vecka. Funderar som sagt också på att visa upp ett pyssel en dag i veckan för att få fart på mej och avsluta alla mina projekt. Det ska jag börja med, när filten jag stickar blir klar. Det går tyvärr inte alltför snabbt...


Kommentarer
Postat av: Madde

Glöm inte att pollinera paprikorna och chilisarna

2011-05-11 @ 09:14:28
URL: http://pilutta28.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0