src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

Mors dag

Mors dag idag och jag fick den bästaste av alla presenter - sovmorgon!! Tack Robban och barnen :-) Elisia vaknade redan kvart över 7, vilket är tidigt för henne. Då hon absolut inte ville vara vaken själv, ibland är hon det ibland inte, så gick till slut Robban upp. Då hade redan Elmer vaknat men somnade snällt om efter mat, sen sov han och jag till kvart över 10!! Helt underbart :-)

Sen blev det full fart då vi skulle på mors dag middag hos mina föräldrar, och innan dess hinna förbi Sickan och hjälpa honom med att fälla upp Sashas säng (hon har våran resesäng). Då jag är just jag så hann jag ju självklart allt, med assistans från Robban. Och självklart så fixade jag, med hjälp av Sickan, ihop sängen till Sasha, så nu sover hon säkert i en uppfälld säng :-)

Efter det mat hos päronen och där blev jag nästan typ barnledig. Elisia gör allt för att få hoppa på studsmattan, jag brukar följa med ut en gång, och det gjorde jag idag med, men innan hon frågade mej så kastade hon sej över sin kära moster Madde. De studade en stund. Sen när jag skulle studsa med henne så kom regnet så det fick vänta till regnet för över. En blöt studsmatta fick jag hoppa på. Sen studades det med mormor. Studsmatta hit och studsmatta dit kan Elisias besök sammanfattas.

Elmer fick sitta hos sin morbror Tom och mysa en stund och hos sin morfar och där somnade han och sov sen i vagnen en bra stund. Under hela den tiden satt jag och stickade. Lyx kallas det!

Någongång mitt i alltihopa så lyckades vi med att ta en kusinbild. Det gick väl sådär. De tre äldsta barnen kan titta in i en kamera och se glada ut. Om de vill. Elisia ville inte det. De två andra stora visste nog inte riktigt vilken kamera de skulle titta i, det fanns ett par att välja mellan...Men alla fastnade iallafall på bild!


Elisia ville absolut inte vara med på bild och höll dessutom i en leksak som Sasha gärna ville ha. Senare kräktes Elmer när Anton fortfarande höll i honom. Det kom lite på Antons byxor - det uppskattades inte, men han tog det bättre än vad jag trodde!

Nu ska jag försöka få Elisia i säng, igen, sen ska jag äta chips och titta på One Tree Hill.


Kommentarer
Postat av: Fiaa

Vi har söta barn.

2011-05-30 @ 20:35:04
URL: http://virkmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0