src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

Jag börjar bli rädd!

Jag börjar bli rädd. Riktigt rädd. Helt sjukt rädd. Anledning - Elisia börjar bli stor, så sjukt stor och då är ungen ändå bara 3. Hur ska det sluta??

För ett tag sedan sa hon att hon ville ha en bikini, bara där kände jag NEJ NEJ NEJ en 3-åring ska ännu inte tänka på sådant (och jag tycker det är rätt skrämmande att det faktiskt finns). Jag skulle gissa på att hon sett stora kusinen i bikini och då vill ha det också. Och då barn ofta får höra nej nej nej från vuxna så tänkte jag att nu ska jag inte säga nej utan ja, hur farligt kan det vara att ha en bikini? Idag kom den iallafall och Elisia blev helt överlycklig och tog på sej den direkt. Det var då jag såg det. Hur stor hon blev! För mej är hon ju fortfarande bara bebis...SLUTA VÄX BARN!!! Elmer också, fast han får gärna börja sova hela nätter.

En liten Elisia, 1 år och 10 månader.

Att somna själv är något vi försöker få Elmer att göra och en del kvällar går det riktigt bra och en del kvällar mindre bra. Igår höll vi säkert på 1 timme och periodvis var han då riktigt arg. Idag har han varit lite arg men oftast helt lugn, men att somna har han inte varit lika pigg på utan ligga i sängen och spana läget har varit livet enligt honom. Varva att sova ett par minuter och sen spana läget ett par minuter. Men så länge han är nöjd får han ligga kvar.

Nu till er som tycker att det är hemskt att lära barn att somna själva så har jag inte låtit honom ligga och skrika. Jag har varit hos honom hela tiden när han varit arg, jag har bara inte tagit upp honom, utan klappat på magen.

Madde: Säger du bara för att Alexander också har ett par :-)


Kommentarer
Postat av: Madde

Ja det är ju klart. Det där med att få barn att somna själv på kvällen är det bästa vi har gjort här hemma. Lade in en ganska pigg kille runt nio och efter en kvart så sov han. Var inne en eller två gånger och tryckte in nappen.

2011-05-19 @ 23:02:45
URL: http://pilutta28.blogspot.com
Postat av: Fia

Vänta till hon börjar skolan och när den minsta är äldre än den största var när den minsta föddes. När Ida var som Anton är nu var Anton 2. Hoppas det inte blev allt för rörigt.

2011-05-20 @ 15:30:41
URL: http://virkmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0