src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

En dag i motionens spår

Denna dag råkade gå i motionens tecken. Till att börja med var jag ute och gick i 1 timme och 1 kvart om jag inte minns fel. Min tanke med den promenaden är att den ska återupprepas varje dag i hopp om att få lite rutiner på Elmer, de senaste två nätterna har han inte velat somna om när han ätit på natten och jag inbillar mej att rutiner råder bot på det. Det hjälpte iallafall på Elisia. Nu var Elmer så rolig och tyckte det var roligare att ligga och snacka för sej själv i vagnen var roligare istället för att sova. Det ska jag också råda bot på. När det är sovdags så hängs en filt över suffletten.

Sen var det dags för oss båda att äta. Sen hämta Elisia och sen ännu mera motion. Simning. I liten pool. Så det blev inte alltför mycket träning där men bättre lite än inget alls.

Att jag ät fruktansvärt otränad märkte jag både när jag var ute och gick och när jag simmade. Med promenaderna ska jag skärpa mej. Fast imorgon blir det ingen förmiddagspromenad för då ska jag på massage. En lyxig sådan - helkroppsmassage, inkl hand- fot- & ansiktsmassage, totalt 105 minuter. Jag ska bara njuta.

Njuta ska jag förhoppningsvis göra nu också då det är tyst från båda sovrummen. Elisia har varit en mardröm att få i säng hela veckan och har inte somnat förrän 10. Men idag var hon aningens tröttare än vanligt (jag gissar på att jag bör tacka badet) och så hotde jag med att slänga hennes båt (en stor kartong). Elmer har ätit massor och sen legat och blivit förbannad i sängen och inte alls ens velat överväga att snutta på nappen. Han fick mer mat och däckade i mitt knä, för att sen vakna när jag reste mej upp. Helöppna ögon hade han när jag la ner honom i sängen men hittills har det varit tyst. Hoppas han somnar.

Vill inte att ni ska bli oroliga nu när jag skrev att jag motionerat lite, jag har nu på kvällen ätit både glass, popcorn och chips. Och druckit ett glas cola.

Nu dags att läsa bloggar och sen sticka.


Kommentarer
Postat av: Anonym

tur att du kompenserade motionen med lite göttigött!

2011-05-04 @ 23:07:13
URL: http://mammabina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0