src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

Plantorna

Det växer så det knakar i plantorna :-) Känns inte alls som om det var länge sedan jag och E första gången sådde några paprikafrön, sen har det såtts mer och det har framförallt växt massor!!

Problemet nu är bara var jag ska ha allt. Jag hade ju iskall räknat med att hälften av fröna inte skulle ta sej och att av dem som tog sej skulle skulle hälten dö. Hittills är det bara några frön som inte tagit sej och en gul parika som slängt in handduken (med hjälp av mej då jag råkade bryta av den vid omplantering).

De solrosor jag har planterat har däremot dött. Och rädisorna som jag planterade på tok för tidigt vet jag inte om det blir något av. Fick ju rådet att plantera om dem i stora krukor vilket jag gjorde och de är fortfarande gröna men jag är som sagt tveksam till om det blir något. Men de får stå månaden ut sen tänkte jag gräva lite i en av krukorna och kika om det finns något där. Får så lite mer i sommar, visserligen i kruka då också då jag inte har någon uteplats :-(

Köksfönstret - tomater och röda paprikor.

Hylla i köket - tomater och röda paprikor.

Bredvid tv i vardagsrummet - ännu mera tomater och chilli/cayenne (det stod båda namnen på fröpåsen så vad det blir har jag ingen aning om).

På andra sidan tvn - chilli/cayenne, tomater och röd paprika, igen. Syns inte på bilden men tomaterna (i blå krukor) är riktigt stora, enligt mej iallafall :-)

Vardagsrumsfönstret (det bästa fönstret) - gul paprika. Dessa misstänker jag höll på att dö förut när de stod i köket. Det var lite kallare där och inte lika mycket sol. Jorden var typ blöt hela tiden, trots att jag inte vattnade så mycket, och bladen blev liksom rynkiga, en del är fortfarande rynkiga och ett blad på en av plantorna blev "halvt". Men när de blev flyttade till bästa fönstret så verkar de må bättre.

Ännu mera tomater, ihopklämda mellan garderobsblommorna :-)

Trångt är det och hur fasen det ska få plats på balkongen sen har jag ingen aning om. Har stora planer på att packa på nära och kära ett gäng.

Hade tidigare 7 pumpor på gång men 4 gav jag bort till en jobbarkompis. Tror att mor min blev glad då. De kommer inte att få plats på balkongen utan kommer få bo i päronens trädgård. Nu blir det bara 3 pumpor de får ta hand om, det återstår att se om de överlver det. Stora har de blivit hittills blivit men då de står i E:s rum och hon sover så bjuds det inte på någon pumpabild idag.


Kommentarer
Postat av: Madde

Jag kan ta ett gäng paprikor.

2011-03-11 @ 10:05:36
URL: http://pilutta28.blogspot.com
Postat av: Ylva

Oj oj, vad det växer !! Detta har du gjort bra. Min körsbärstomatplanta växer också, men inte lika mycket som din. Du måste ha dolda GRÖNA FINGRAR

2011-03-11 @ 22:05:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0