src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

Livet hittills

Livet rullar på med två barn också, tiden också dessvärre. Jäklar vad fort klockan går ibland. Hinner ingenting känns det som. Men jag har två snälla barn så det funkar :-) Dagarna består av att mata bebis, lämna och hämta Elisia på förskolan, plugga, tvätta och städa. Det enda som jag inte har behövt göra är att laga mat. Det tackar jag för då det är så tråkigt...Robban fixar det. Han kunde inte ha blivit uppsagd vid ett bättre tillfälle, det är med hemmakarl borde alla få ha de första månaderna när bebis kommer.

Tygblöjor har jag även tagit på Lille Plutt, och tyvärr även tagit av. De höll tätt och gjorde sitt jobb med bra betyg. Men (tänkt er Tony Irving när ni läser men). Naveln har inte läkt än och tygblöjorna går inte att vika ner som pappersblöjorna gör så de skaver tyvärr på navel och det började blöda :-( så det får bli pappersblöjor tills det är läkt. Får hoppas bara att han inte ökar för snabbt i vikt så han växer ur de minsta, vill ju hinna använda alla blöjor.

Skrev i förra inlägget att Lille Plutt skulle hinna bli 24 timmar innan läkarkontrollen och då skulle vi inte behöva åka tillbaka. Vad fel man kan ha ibland. Lille Plutt är, precis som sin storasyster - gul. Lyckligtvis inte lika gul som Elisia var, hon fick sola, men hittills har han klarat sej undan det. Däremot fick Robban åka in imorse för extra gulkontroll och tyvärr så klarade inte Lille Plutt ombesiktningen så det blev en ny tid på fredag - 8:30, så om det finns någon som är ledig och morgonpigg så är det bara att ta det lilla barnet till sjukhuset.

Sen tycker Robban att Lille Plutt bara gnäller, hela tiden typ! Jag säger såhär: Han är en ängel jämfört med Elisia. Elisia kunde visserligen sova bra på dagen men det gjorde hon inte på natten. På natten sover Lille Plutt mycket bättre. Dagen kanske aningens sämre, men då å andra sidan så sov Elisia nästan bara när jag var ute och gick eller i knät. Lille Plutt har inte varit på sin första promenad än och när han somnar i knät så försöker vi att lägga honom i vaggen eller i liften på balkongen så han kan sova själv. Helst somna själv också.

Under skapandet av detta inlägg så har Elisia somnat, helt otroligt då hon även sov middag idag. Så nu sover båda barnen :-) Lille Plutt har sovit i 1½ timme och knappt pipit något, så hur Robban kan tycka att han bara gnäller förstår jag inte. Och det roliga är att jag är hemma själv med dem och de har båda varit hur underbara som helst! Lille Plutt har sovit hela tiden vi varit själva och jag och Elisia har busat som bara den :-) Så nu är det bara att lägga in Elisia i sängen och sen väcka Lille Plutt så han sover sen ikväll, han börjar knorra lite också så det kan vara dags för mat. Mat gör jag allt för att ge honom i massor så han ska klara ombesiktningen på fredag, eller iallafall inte blivit gulare.

Just nu kunde livet inte vara så mycket bättre, det enda som känns lite surt är att gå tillbaka till studentlivet just nu. Inte bra med kurser man inte hunnit läsa som släpar efter...Men om 5 veckor är det klart och då ska jag "bara vara mamma" på heltid och njuta hur mycket som helst!!


Kommentarer
Postat av: Madde

Härligt att han sover hyfsat på nätterna, för vakna nätter är inget kul. Jag hoppas på en supernatt då vi tryckte i det lilla barnet en massa ersättning då han var för trött för att ammas bra och jag vill inte amma vid tre inatt.

2011-03-30 @ 21:38:43
URL: http://pilutta28.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0