src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

Finbesök

Idag har vi haft finbesök i form av mor och lillebror. Men kameran ligger numera nedpackad i väskan som ska med till förlossningen och förhoppningsvis inte BB. Så några bilder blev det inte.

E har tjatat sen ibörjan av veckan om att hon vill baka bullar så idag gjorde vi det :-) Kul var det men jäklar vilken tid det tog. Av någon anledning så tog degen hur lång tid som helst på sej att jäsa...Så utbakningen skedde med besöket på plats. Skönt tyckte jag för så bakade E och hennes mormor tillsammans.

Att vi fick finbesök berodde på två saker. Dels så skulle de få en nyckel så de kommer in hit om de måste hämta något till E när vi andra är och föder barn, dels så skulle jag ha en hög med böcker från syster Sofia. Mor min uppfyllde son del, att leverera böcker, utan några som helst problem. Jag vet däremot inte hur många gånger jag tänkte på nyckeln men inte fan kom jag ihåg att ge dem den ändå...Men det får lösa sej på något annat sätt. Det måste det. 

Igår pratade jag och Robban lite namn och hör och häpna vi är överens om 1 andra namn. De har ett namn som gått i släkten så det får det bli. På min sida har vi inte det så jag funderar på att låta E välja ett namn, förut idag sa hon Tommy, så kanske det blir släktnamn från den Welinska sidan och Tommy i andra namn. Tilltalsnamnet är vi däremot inte överens om än. Men som jag sagt tidigare, blir det inte Elmer ska jag ha en bebis till. Punkt slut!

Att föda barn går det däremot trögt med. Levde ju på hoppet om att han skulle vara ute vid det här laget men hittills är han kvar.


Kommentarer
Postat av: Ylva

Ang.Tommy så hette Robert & Richard´s morbror det. Så det kommer från min släkt Sundberg, finns ingen i släkten Welin som heter så. Hoppas att ni kan enas som ett tilltalsnamn på E snart.

2011-03-25 @ 16:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0