src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

En himlans massa

Dåligt med inlägg de sista dagarna...Anledning - motivationsbrist + att det hela tiden har hänt saker så tiden har inte räckt till och på kvällstid har jag föredragit att virka. Just nu håller jag på att virka Eme rutor men jag får inte till det. Så jag virkar och repar upp då det hela tiden blir snett. Ikväll ska jag försöka igen och igen och igen och någongång till slut så ska det bara gå.

Annars har det ju som sagt hänt en del saker de senaste dagarna. Det har varit midsommar. Det firades för mej med en konstig sovmorgon. Elisia vaknade kl 05.00, somnade om bredvid mej och sov till 06.00, då ville hon gå upp och se på film...Det fick hon göra och jag gick och lade mej igen, några gånger kom hon in men till slut så somnade jag om. Kl 9 vaknade Elmer och Robban gick upp med honom, för att upptäcka att Elisia hade somnat om i soffan.

Robban fixade till sej och Elmer och åkte iväg och handlade, själv låg jag kvar i sängen till 10.34,  :-) åt frukost och grejade lite och väckte sen Elisia straxt efter 11. Sen cyklade vi iväg till Wadköping och tittade på midsommardans och dansade lite själva. Lite lek i stadsparken blev det också.

En nyväckt Elisia på midsommarafton.

På midsommardagen så bar det först iväg till Sannahed för att lämna av barn och sen var det full fart mot Dalarna - Hedemora - Vikmanshyttan för att gå på bröllop. Själv är jag inge romatisk alls utan tycker att bröllop är spektakel* som bara kostar pengar. Jag tycker det finns bättre saker att göra för pengarna. Men bröllop är ändå roliga att gå på även om jag inte är den som blir lätt röd och låter tårarna rinna. Detta bröllop var dock lite av ett undantag. Några tårar rann det inte men det var inte långt ifrån. När parets dotter sjöng "Öppna din dörr" då blev t.o.m jag rörd. Riktigt fint!

Sen var det skönt med lite barnfri tid :-) Jag kan även konstatera att jag är sambo med den tråkigaste karl på jorden. "Jag dansar aldrig nykter" stämmer mer än väl in på honom, så stor del av tiden spenderades sittandes vid ett bord med honom. En dans dansade jag och det var en bugg med brudgummen - han kan bugga!! Min variant av bugg är att trampa lite fram och tillbaka och vika på rumpan. Fel trampade jag garanterat men kul var det och det tycker jag är huvudsaken.

Brudparet med barn.

Idag har jag och barnen varit och hälsat på hos bästaste Siri :-) och jag blir så avundsjuk när jag är där!! Fint hus och jättefint inrett!! Jag vill också ha så fint...Trevligt var det, vi hann både prata, fika och gå ut och gå. Att vi hann prata ser jag lite som ett under då Elisia gärna är den som pratar hela tiden och lite till :-)

Finaste barnen på finaste mattan hos Siri. En sådan matta vill jag ha men jag har ingen aning om var jag ska ha den, förslag? En nackdel var dock att Elmer fick fullt med mattludd i händerna efteråt, å andra sidan brukar han få dammråttor mellan fingrarna efter en filt jag stickat till honom så det är han van vid.

Finaste Siri som inte vill vara med på bild.

Nu ska jag lägga ifrån mej datorn och natta Elmer och sedan hämta kameran och försöka förgylla detta inlägg med lite bilder :-) Jag publicerar när det är klart. Sen ikväll ska jag återigen öva på Eme rutor.

Så då var bilderna klara och jag har även hängt tvätten, beröm till mej! Hade även planer på att lägga ut foton från Siri på fina saker som hon har, men det lämnar jag till henne själv. Siri - gör ett "hemma hos Siri"-inlägg så jag får ännu mera inspiration så jag kanske någongång tar tag i denna lägenhet jag bor i...

*Spektakel = Föreställning, skådespel, tilldragelse. Källa.


Kommentarer
Postat av: Siri

Bra idé Stina;) ska se vad jag kan göra:D hehe vi ses snart!!!puss

2011-06-28 @ 22:21:36
Postat av: Madde

tack för att du gör allting mycket värre, men det var väl det du ville. Spektakel kan vara positivt om man skriver in det i fina ord vilket du inte har gjort. spektakel



uttal: /spektˈɑːkel/



oreda, kaos; pinsam eller löjeväckande situation



Middagen urartade till ett riktigt spektakel.



gyckel

hemsk, dramatisk eller kaotisk åsyn

föreställning, skådespel

(ålderdomligt) tilldragelse

2011-06-29 @ 21:06:12
URL: http://pilutta28.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0