src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

Miljöbov...

...har jag varit. Åkt bil hit och dit de senaste dagarna. Anledning till det var först i torsdags att hämta barn efter övernattning hos päronen i Sannahed. Därifrån åkte jag till Sofia då hon ville låna min symaskin - som vi kan konstatera har gått i pension. Sen hem.

Igår var det hur fint väder som helst och då jag inte ville sitta hemma och uggla så packade jag in barnen i bilen och brummade till Sannahed, igen. Robban valde att spela badminton och sen skruva ihop möbler. Lite tokigt val med tanke på vädret om du frågar mej. Vattnet i poolen var dock ISKALLT så jag valde att avstå från badadet utan satt i solen när Elmer tillät och i skuggan när han inte tillät det. Efter ett tag kom det mer kusiner och då badade Elisia ännu mera. I iskallt vatten...

På kvällen blev till grillning med kompisar och själv tycker jag det är mycket bättre att åka till någon som har barn mot någon sominte har barn - det egna barnet blir nämligen så mycket "lättare att handskas med". När det är fler barn har hon så mycket roligare. Igår hade hon skitkul! och jag med.

Idag har det däremot inte varit lika kul. Det blev sent igår och trots att Elisia sov länge var det en liten grinig dam på förmiddagen. Eftermiddagen har däremot gått hur bra som helst. Då har istället Elmer varit hur kinkig som helst. Jag skulle gissa på att han inte uppskattar värmen. Det enda som duger är att ligga naken på golvet, förutom att bada men det funkar inte om han ska göra det hela tiden. Nu ska han egentligen sova men är inget pigg på att ligga i sängen, hör nu att han inte är nöjd på golvet heller...Ska försöka proppa i honom lit emat men det har inte gått så bra hittills...

När han sover ska jag iaf virka :-)


Kommentarer
Postat av: Madde

Grinigt barn av värmen har jag också provat på nu.

2011-06-05 @ 10:30:16
URL: http://pilutta28.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0