src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

Det växer på sommaren!

Varm härlig sommardag idag och det växer på balkongen :-) och nackdelen med att odla i krukor är att jag får vattna som en dåre...

Tomater, när blir de röda?

Blivande paprika, börjar tro att de kanske trivs bäst i växthus? De som har kommit längst i utvecklingen är de som står vid balkongfönstret. De som står på hyllan i hörnet har inte blommat ut än.

Chili.

Varmt har det varit idag och igår. Gårdagen spenderades i stadsparken, där jag blev solad i leken. Dagen har spenderats hos päronen och jag har återigen blivit solad i leken. Nackdelen med att bli solad i leken (iaf för mej) är det det bara är övre delen av ryggen, brösten (det som inte täcks av överdelen), ansiktet och axlar som blir solade. Lite på benen också, bränna efter jeansshortsen fick jag igår...

Där päronen bor finns det även möjlighet till att själv gå och plocka jordgubbar, så det gjorde vi. Elisia tyckte det var hur kul som helst. Så nu har Robban en hel liter att äta upp. Risken finns att han inte gör det så om du är lite småsugen på jordgubbar är det bara du kommer. Imorgon och på fredag planerar jag att vara hemma och baka inför stundande kalas.

Elisia plockar jordgubbar med sin mormor. En nackdel med att vara där är att Elisia har så jäkla kul och kör på i 190 hela tiden och däckar sen i bilen på väg hem. Oftast så har jag tid att väcka henne när vi kommit hem, men idag var inte Robban hemma när jag kom och Elmer var hungrig...Bara att trolla in barn och saker och mata Elmer, under tiden så låg Elisia och sov men resultatet att hon nu är vaken och ligger och sjunger i sängen...

Bonnbränna har jag hört talas om. Det här är däremot lekbränna.


Kommentarer
Postat av: Fia

Du får smörja dej bättre.

2011-06-30 @ 06:48:19
URL: http://virkmamma.blogg.se/
Postat av: Fia

Grattis! Anton frågade om du blir en gumma nu.

2011-07-01 @ 08:34:28
URL: http://virkmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0