src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

Tung arbetsvecka

Då var en tung arbetsveckan äntligen slut!! Jäklar vad trött jag har varit!! Tror det är första hela arbetsveckan på över en månad? och innan dess var det också ett tag sen jag hade en hel arbetsveckan. Känner verkligen att kroppen säger ifrån. Det absolut jobbigaste är när barnen ska väckas, kombinationen gravid och då bärandes på ett barn inuti kroppen och sen bära på ett till barn är inte att rekommendera!! Ryggvärk, foglossning och sammandragningar är något jag känner av mer och ibland mindre hela tiden :-(

Överklagan till FK angående graviditetspenning är iallafall ivägskickad, så återstår det bara att se hur det går. Efter att ha läst på na.se i veckan där 2 gravida förskollärare, arbetandes på samma avdelning, sökt graviditetspenning fått resultatet att en fick och en fick inte får jag känslan av att det hela är en lottodragning. De hade skrivit samma saker i sin ansökan, så det känns som att det beror på vilken handledare man hamnar hos.

Skittungt är det iallafall och om det inte vore för att jag hade världens bästa jobb hade jag brytit ihop för länge sedan!! Nu bryter jag "bara" ihop hemma, för att jag har så jävla ont! Inte kul alls!

Insåg förut hur trött jag varit när jag började läsa bloggar som jag ivanliga fall läser dagligen - de hade skrivit hur många inlägg som helst!! Längtar verkligen tills Bertil kommer ut!!! Kom på förut att det enda som saknar är "toppen" till skötbordet som Erik ska bygga. Botten består av tvättmaskinen.

Jobbar på att få till en ny magbild imorgon. Har nu gått 31 fulla veckor, igår var det exakt 9 veckor kvar tills det är tänkt att Bertil ska komma ut. Men för mej får han gärna komma om en månad. Robban och jag hinner då har våran minisemester och han hinner fylla 30 och nyktra till ordentligt efter festen. Sedan väntar en nykter period för honom, iallafall så lät det som så på honom (skulle gissa på att en del tror att jag tvingar honom att vara nykter, att han själv vill, och därmed väljer, att vara kapabel att följa med till BB verkar en del ha svårt att förstå).


Kommentarer
Postat av: pz2

Är inte foglossning ett giltigt skäl för att bli sjukskriven? Jag pluggade när jag väntade W så jag behövde inte slåss den gången men jag tror minsann att min kompis som jobbade som springvikarie inom förskolan blev sjukskriven sista sex veckorna när foglossningen blev jäklig. Stå på dig!

2011-01-29 @ 19:15:22
URL: http://pz2-pz2.blogspot.com
Postat av: Ylva

När jag väntade Robert blev jag sjukskriven p.g.a. foglossning. Kan inte tro att reglerna är annorlunda idag än va det var då.Självklart att Robert ska vara med när det är dags för " Bertil " att komma.

2011-01-31 @ 13:54:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0