src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

Odlar paprika

Igår roade jag och E oss med att plantera paprikor, hela 11 frön fick finna sej i att bli planterade. Någon av dessa borde ta sej, tycker iallafall jag. Men det återstår att se.

Nu var ju inte att odla grönsaker något miljömål 2011, men man kan ju göra mer saker för miljön än man satt som mål.

Först fyllde vi plastglas med jord, frö och vatten.

Sen fick de lite plastfolie över sej för att hålla sej fuktiga.

Tanken är nu att de ska få växa upp och bli större och i takt med att de växer så kommer de att planteras om i något större. Typ större kruka eller hink, och när det blir varmt så får de flytta ut på balkongen. Till er som kan, funkar det? Och hur stor kruka/hink behövs?

Sen undrar jag om de verkligen måste stå i ett fönster? Ser ju lite tråkigt ut...Så jag undrar om det räcker med att de står ljust någonstans?

Fröna som jag planterade tog jag direkt från en paprika, funkar det?

Om dettta funkar kan jag verkligen se hur miljön slår ett extra slag just för mej!! Att odla själv måste vara bland det mest miljövänliga man kan göra. Om man nu slopar allt vad konstgödsel med mera skit heter. Här kommer det att vattnas med urin och vatten, det bästa har jag hört.

Känner jag att detta kan funka så kommer det även att odlas tomater och kanske chili, har hört att det ska vara lätt. Kommer att bli en riktigt miljöguru med gröna fingrar om det går väl :-) Fast då kanske jag behöver en trädgård med växthus...

Madde: Jag som trodde ni hade tvättmaskin...


Kommentarer
Postat av: Madde

Katthår på fleece försvinner tyvärr inte i tvätten och eftersom du snart ska ha innerbyxorna så har jag inte kommit mig för att köpa en ny filt. Men om du har en liten bot fleece över så vill jag ha det för att sy fast på en mössa som kliar och sticks.

2011-01-23 @ 14:24:07
URL: http://pilutta28.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0