src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

Mina odlingar

Nu har jag fått lite expertråd angående min paprikaodling. Jag lade ca 2-3 cm jord ovanför fröt - det var tydligen på tok för mycket!!! ½ cm skulle räcka gott och väl. Man ska ha riktmåttet att det ska vara två gånger så mycket mer jord ovanför fröt jämfört med fröets höjd. Dvs om fröt är 1 mm hög ska man ha 2 mm jord ovanför.

Så nu har jag skrapat bort jord. Väldigt försiktigt och i endast två av planteringarna såg jag fröet så där vet jag att det ligger kvar. I de andra 9 finns det en risk att fröet slängdes trots min försiktighet...Men istället för att slänga jorden så lade jag den i en ny odling. Körsbärstomat blev det nu och till den har jag bara ett tunnt tunnt lager jord ovanför.

Om något tar sej återstår fortfarande att se...Måste erkänna att jag lite otålig för sånt här! Jag borde odla sånt som växer upp till ett helt träd på en veckan eller nåt. Det är mer mitt tempo.

Nu dags att röja vardagsrummet samtidigt som jag tittar på handbollen som verkar gå åt skogen. Jag skulle gärna vilja lägga till att jag samtidigt ska äta choklad men den åt jag upp förut...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0