src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

Miljömål 2011

Istället för en årssammanfattning kommer jag istället bjuda er på mitt kommande års miljömål. Läste en artikel i NA för ett tag sedan. Den forskaren menade att jorden kommer att repa sej från dagns miljöförstöring, men vi människor kommer inte det. Jorden har redan varit med om stora miljöförändringar och det djurliv som fanns då dog ut och kom inte tillbaka. Det är, enligt forskaren, mycket troligt att samma senario kan utsepla sej igen. Tyvärr kommer jag inte ihåg vilken dag artikeln publicerades och har därför ingen källa.

Mina miljömål:
 -  Handla barnkläder second hand. Tradera är mycket enkelt för detta ändamål. Undantag är om kläderna är på rea eller om jag har presentkort. Även skor är undantaget.
 -  Använda tygblöjor till Bertil. Detta tror jag blir en lätt match då jag även gjorde det på E. Undantag är om han råkar vara en storkissare nattetid, då är pappersblöjor ok.
 -  Duscha lite mindre varmt och inte lika längre. Hur jag ska klara detta är för mej en gåta. Jag kommer att få sätta alarm på mobilen...
 -  Handla mindre kläder till mej och gärna second hand kläder. Tradera återigen. Skor udantaget.

Sen finns det massor jag redan gör, återvinner, försöker cykla/gå och jag ska någonstans i närheten, tvätta och diska fulla maskiner m.m.

Ingen kan göra allt men alla kan göra något.


Kommentarer
Postat av: Siri

Jag ska dansa loss åt dig oxå! men jag skulle hellre va i din sits än att dansa till Robyn ;) puss puss

2011-01-01 @ 19:39:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0