src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

Besök hos doktorn

Hemma från jobbet idag då hostan håller i sej! Ingen uppmuntrande läsning här inte. Tyvärr verkar det inte som om livet blir roligare än så här just nu. Längtar verkligen till förlossningen, då jag verkligen hoppas och tror att jag får tillbaka mitt immunförsvar efter den.

Besökt hos doktorn idag iallafall och det finns två olika alternativ till min hosta. Dels kan det vara gamla rester som ligger kvar efter lunginflammationen. Sen finns det en hel drös med bakterier som härjar på dagis, varav de flesta dör av pencillinet jag fick äta, så hade jag haft någon av dem borde de ha dött. Men så finns det några få bakterier som inte dör av pencillin, de minskar lite men dör inte. Till dem krävs det antibiotika. För att få reda på om jag har fått någon av dessa så fick de ta en odling i näsan. Inte trevligt alls. En lång tops på någon typ av ståltråd körde de upp långt i näsan på mej. Jag måste säga att jag föredrar stick i fingret.

Starkare hostmedicin fick jag också så jag hoppas den hjälper så vi får sova inatt. Natten tills idag lyckades jag hålla hela familjen vaken med min hosta från straxt efter 3 inatt. Robban klagade och E var den första som somnade på vilan. Hjälper den blir det iallafall jobb på onsdag. Vill jobba!! Känner att det är en massa saker jag vill säga och göra innan jag går på föräldraledighet.

Foglossningen spökar dessvärre också, att gå den korta biten till vårdcentralen gjorde ont :-(

Nu ska jag virka på E:s filt :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0