src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

Söndag med fotografering

Ligger lite efter med bilder här känner jag, ska försöka göra något åt det nu. Börjar dagen från början. Dagen för mej började straxt efter 2 inatt då både E och jag vaknade av att vi hostade. För att inte störa Robban (bättre att en av oss sover än ingen) så gick jag och satte mej i soffan. I soffan försökte jag hosta av mej samtidigt som jag läste på om trädgårdsodling, för mej blir det ju då på balkongen, och jag försökte få E att somna om.

Vid 4 sa jag till E att nu är det dags att somna och sa även: Mamma och pappa älskar dej! Precis som jag brukar göra på kvällen. Till svar fick jag höra det underbara: Jag älskar mamma och pappa! Mammahjärtat smälte direkt. Vid 5 verkade hon ha slocknat och min hosta lagt sej så då försökte jag mej på att somna. Det gick sådär. E hostade och vaknade om vart annat och jag somnade då såklart inte om. Någongång mellan halv 7 och 7 gav jag upp och körde upp Robban för att ta hand om E, han hade ju fått sovit hela natten!!  Så sen fick jag sova ca 2 timmar. Huvudvärken börjar komma :-(

Dagen har "bjudit" på fotografering av proffs. Riktigt kul! Framförallt med tanke på att jag är väldigt gravid och fick en hel del fina bilder. Hörde även andra som viskade "vad kul att ta sådana här bilder när man är gravid" och ja det var det! Rekommenderar alla gravida att gå och ta "finbilder". Bilder ligger på CD och såklart så sitter jag vid lilla bebisdatorn utan CD-läsare, så bilder från det kommer troligtvis imorgon. Robban har t.o.m varit så snäll och lagt in dem i stora datorn så bara den blir ledig kan jag lägga upp finbilder. Tills vidare får ni nöja er med bilder på fina mej och mina fina systrar tagna med min egen kamera.


Fina jag :-)

Fina storasyster Sofia :-)

Fina mellansyster Madde :-)

Efter fotograferingen rullade dagen på som vanligt hemma, eller nästan - E fortsatte att hosta :-( inte alltför ofta som hostan fortsätter även på dagen. Hon har även varit på gränsen till feber under dagen så imorgon blir det hemma för hennes och min del. Hoppas på jobb på tisdag då jag tycker Robban kan vara hemma då.

Och så blev stora datorn ledig, anledning? Big Brother började...Dessvärre var han snabb att stänga av den också så finbilder kommer imorgon. Ska då även försöka skriva om mina underbara odlingar - det växer så det knakar!! Kanske lite för mycket i en del. Planterade rädisor förra veckan och en del har blivit så jäkla långa att de har fått flytta från fönsterplats, i fönstret fick de VÄLDIGT mycket värme från elementet, misstänker att värmen har fått dem att växa lite för fort. Läste under natten att om det växer för fort kan växten bli ranglig och det vill jag inte. Nu står de på byrån istället.

Ska hosta upp två inlägg till tänkte jag ikväll. Återstår att se om energin räcker.


Kommentarer
Postat av: Madde

För snygga det var vi.

2011-02-21 @ 09:03:02
URL: http://pilutta28.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0