src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

Pysseldag

Pysseldag ute på landet idag, dvs hos min mellansyster. Kul var det även om jag typ inte hann göra något alls. Jag hade tänkt att hinna sy ihop min tunika, jag tror jag fäste 5-6 trådar eller nåt. Långt ifrån att sy ihop hela, så jag måste leta upp något annat att ha på mej på jobbet imorgon.

Kul var det, E hade nog roligast av alla. Det här med att klippa, limma och sätta dit klistermärken är nog det roligaste hon vet. Att moster Madde sen hade typ "diamanter" i form av stjärnor och hjärtan gjorde ju inte det hela mindre roligt, tvärtom. När sedan banden kom fram så var lyckan total!!

Att jag inte fick så mycket gjort berodde dels på att storasyster tog magbilder på mej :-) och så fick jag gå runt och gosa med Maddes A när hon pysslade med E. Madde föreslog att vi skulle byta barn en dag, inte mej emot - vad lugnt jag får då!

Sen försökte jag mej även på att göra rent stämplar efter E, det överlämnade jag dock till Madde, är hon så korkad att hon visar E dem får hon också göra rent dem själv.

När vi städade undan passade Sofia på att visa mej lite maskor i virkning, hittills jag har bara virkat stolpar men nu ska jag försöka mej på lite bakverk som E kan ha i sitt lilla kök. Ser mycket trevligare ut än massa plastmat.



Koncentration var det inget fel på. Så om du känner för att vara generös mot E vet du vad du ska köpa...

Madde gjorde ju fullträffen att köpa allt på GeKås i Ullared, en annan får ju gå till Panduro där man blir typ rånad...

Självporträtt :-)


Lilla A som spanar in utsikten från mitt knä.

Mer bilder finns i Maddes blogg, bl a bild på det färdiga resultatet från E:s pyssel och många fler bilder på E. Mitt uppdrag blir att införskaffa en ram. Robbans uppdrag blir att se till att ramen kommer upp på väggen.

Tyvärr bjuder jag inte på några magbilder då min mage fotades med en kamera modell dyrare. Sofia använde dock "puckoknappen" som Erik kallar den. Sofia är däremot inget pucko (inte Madde heller, även om Tom sa det).

Kommentarer
Postat av: Madde

Jag pysslar gärna mer med Elisia, det var roligt.

2011-02-13 @ 21:49:29
URL: http://pilutta28.blogspot.com
Postat av: Anonym

Tack för att du skrev att jag inte är ett pucko!

2011-02-14 @ 19:56:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0