src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

Piggare idag

Bloggtorka var det här!! Anledningen till det är att jag har varit skittrött. Inte gjort mer än nödvändigt och haft absolut 0 inspiration till att skriva något. Att jag har varit på kalas m.m. har i stunden inte inspirerat till något vettigt inlägg (som om mina inlägg nu skulle vara det...). Så för att bespara er att läsa om min trötthet, onda rygg och foglossning så har jag helt enkelt låtit bli att skriva något.

Igår hade jag tänkt att skriva när jag hade hämtat E på förskolan, men när jag kom och skulle hämta henne så var de på väg till lekparken. Att få med henne hem då utan att det utbryter världskrig är omöjligt. Jag valde att skona mina öron och istället plåga min kropp med ett besök till lekparken, vilket visserligen var rätt kul. Det är alltid kul att se hur ens egna barn leker ihop med andra barn. Visst blev hon gnällig och mammig men inte i närheten av vad jag trodde. Så det var kul. Men 1 timme där gjorde sitt på kroppen sen.

Idag har det däremot varit lugnare. Igår hämtade jag (skulle ha hämtat) E direkt efter jobbet för att få lite mys på eftermiddagen, men idag utnyttjade jag min rätt att ha E på förskolan under min sjukskrivningstid. Resultatet av det blev en körd diskmaskin och en middagslur. Så idag är jag betydligt piggare än igår :-) Mindre ont har jag också och det tackar jag för.

Vad jag inte tackar för är detta skitväder!! Jag fattar inte hur folk kan jubla så fort det börjar töa. Fattar ni inte att det är för tidigt för det??? Jag har full förståelse för att folk längtar efter både ljusare och varmare tider, men inse fakta - vi bor uppe i norr. DET ÄR FÖR TIDIGT!!! Resultatet av detta jävla töväder är is. Tycker ni att det är bättre? Det är helt jävla omöjligt att gå ute. Is, is, is överallt. Det är så det går när det börjar töa för tidigt, för när det börjar töa för tidigt så fryser det bara på igen. Förra vintern var helt underbar!! En lång, kall och snörik vinter. Barnen hade skitkul ute, när de kom in var de varken blöta eller skitiga. Snön var så kall att den inte fastnade och leran låg LÅNGT under snön. Nu blir barnen blöta, skitiga och de kan inte åka pulka - inte ett dugg kul.

Jag har mycket hellre -15° och ett par meter snö än det här fucking isvädret. Direkt efter vintern får gärna sommaren komma. De här mellanvädrena som våren och hösten erbjuder är jag inte mycket för.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0