src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

Gjort under dag 2

Då var staden Göteborg gjord. Igår åkte vi spårvagn och sen påbörjades projektet att leta festblåsa till mej att använda på Robbans 30-års kalas. Inte helt lätt. Hittade ett alternativ som inhandlades, men det var inte den roligaste klänningen i stan direkt, så letandet kommer att fortsätta hemma ihop om att hitta något roligare.

Sen tog vi spårvagnen ut till Haga där Villervalla ligger - himmelriket för mej :-) Därifrån åkte vi med två tröjor, två par strumpor och en kjol till E. Bertil får en body och ett par tights sen när han har behagat komma ut.

Och tro det eller ej, vi gick därifrån. Det gjorde jag och mamma förra året också, då tog det två timmar. Iår tog det aningens längre tid. Men iår gick vi omvägen förbi - systemet, saluhallen (för att köpa korv till Robban som ger sprutt-i-bang-bang i magen) och så gick vi och åt och förbi Willys. Kanske det tog 3-4 timmar? Förra året tog det iaf 2 timmar för mej och mamma - då gick vi runt runt runt. Men helt bortkastad var inte den promenaden för när vi skulle promenera tillbaka iår så kände jag igen en del gatnamn och visste vilken gata vi skulle följa för att till slut komma rätt :-)

Kvällen tillbringades på hotellet i lugn och ro. Jag valde att först bada  och läsa skvaller, och sen titta på Let's Dance och samtidigt virka färdigt min mössa. Robban valde att bada under Let's Dance - konstig typ ;-)

Nu började det bli dags att ta på sej ett ansikte som går att visa offentligt och sen packa för att därefter checka ut. Straxt efter 14 går tåget hemåt. Tänkte börja virka på en snutte till Bertil på vägen hem. Min mössa ska jag ha på mej också. Så nu ska jag förhoppningsvis slippa frysa om öronen. Robban ville också ha en mössa - i Djurgårdsfärgerna, jag funderar på att göra en gul och svart. 08-fotboll som 08-fotboll, kan väl inte vara så noga?


Kommentarer
Postat av: Bina

Du måste ju fota din krationer sen så man får se...funderar på att beställa från dig..om du har tid å lust, en pippi-filt?!

2011-02-20 @ 08:39:00
URL: http://mammabina.blogg.se/
Postat av: lovisa

gomorgon:D

2011-02-20 @ 09:16:44
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Hanna Skattberg

Hej hur mår du?:D

2011-02-20 @ 09:47:23
URL: http://hhannaskattberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0