src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

Fucking maskiner

Idag har blommorna och plantorna varit hur snälla som helst mot mej. Men alla maskiner jävlas!!!

Skulle sy E:s nya gardiner idag. Symaskinen jävlas. Till en början var den hur snäll som helst, men sen började övertråden gå av, hela tiden. Jag läste instruktionsboken och fixade det som det stod skulle fixas - det funkade inte. För att då vara lite extra snäll mot maskinen så borstade jag bort allt damm som blir vid undertråden och området runtomkring, tänkte att då blir nog symaskinen glad och syr snällt en längd till. Men nej, så jag gav upp. E har nu en färdig gardinlängd och en längd som endast har 1/4-del klar. Ska försöka ta tag i resten imorgon om jag har samlat mej tills dess. Mest typiskt i detta är att jag tänkt sy tygblöjor!!! Hur fan ska jag kunna göra det utan maskinen??

Sen har ju diskmaskinen hakat upp sej. Nu har jag iallafall gjort det jag har kunnat med den. Dvs plockat bort lösa delar och gjort rent dem, jag har t.o.m offrat min tandborste för att kunna göra rent bättre. Men den vill fortfarande inte. För att kunna göra rent den lite till behövs en stjärnmejsel modell speciell, och en sådan har vi såklart inte hemma. Det braiga i det är att Robban har en i jobbarbilen. Där gör den just nu ingen nytta alls och Robban är inte hemma och kan hämta den. Rätt skönt egentligen för då lämnar jag resten av diskmaskinsunderhållet till honom. Fast det hade varit bra om det blivit gjort nu för det står massor av disk i köket...

Det luktar även brännt i vardagsrummet men jag hittar ingen eld. Brännt luktade det innan jag klev in så det beror heller inte på mina tankar. Alla maskiner, typ datorer m.m. var även avstängda så det brinner inte i någon maskin. Inte som syns iallafall.  

Fucking maskiner!!


Kommentarer
Postat av: Madde

Grannen under kanske eldar korv med öppen brasa i sitt vardagsrum.

2011-02-09 @ 19:26:58
URL: http://pilutta28.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0