src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

Fredag

Idag har jag har: diskat, tvättat, sytt, sytt och sytt tygblöjor och boosters, städat upp efter mej och sen hämtar fröken skitförbannad från förskolan. Fröken skitförbannad skulle absolut inte följa med hem. Skrek är bara förnamnet på vad hon gjorde. Nu har hon lyckligtvis lugnat ner sej och leker Rainman, dvs hon läser telefonkatalogen.

Diskmaskinen lever fortfarande sitt eget liv. Rätt som det är så slocknat displayen och man får lyfta den upp pch ner lite och så vips så hoppar den igång igen. Så numera kan man inte sätta igång den och sen åka hemifrån...Just nu har den låtit likadant en stund så det är väl dags att titta till den. Återkommer. Displayen lös och minutrarna tickar lydigt nedåt, men den låter inte riktigt frisk :-(

Symaskinen har jag skruvat lite mer på och även vänt på håller jag stoppar i spolen i den dära grejen och nu fungerar den mycket mycket bättre :-) Älskade maskin!!

Posten var snäll idag! Istället för att slänga ner posten i brevinkastet så plingade han på :-) med sej hade han ett brev och ett paket. Brevet var rena rama skämtet. Från försäkringskassan. De medelade att de mottagit min överklagan och skrev att jag skulle få svar inom 6 veckor. De jobbar inte snabbt när det gäller överklaganden...Det är 2 veckor sen jag skickade in min överklagan...Och om 6 veckor har jag tänkt att Bertil ska vara ute, så det där med att på någon graviditetspenning känns just nu hopplöst.

Paketet var desto roligare - från Lilla Lammet!! Beställde ju därifrån för ett tag sen men fick en blöja för lite, den blöjan fick jag nu. Samt att förra gången fick jag bambuinlägg istället för fleeceinlägg, fast till samma pris som fleecen (som är mycket billigare). Självklart var jag ärlig och mejlade henne, sa att en blöja saknades och att jag fått fel inlägg, såg då även på fakturan att det stod bambu men till samma pris som fleecen. Skrev att jag gärna behöll bambuinläggen och ville beställa fleece också. Snäll som hon är fick jag behålla bambuinläggen till det billigare prisen och även köpa fleece :-) Så idag kom den andra pocketblöjan och fleeceinläggen OCH GODIS!!! Hon hade lagt i lite fazermint, min favorit :-) De åts upp fort.

Madde: Jag vet att dubbdäck är sämre för miljön men jag sätter mitt, min familjs och mina medtrafikanters liv högre. Om alla gjorde något annat extra för miljön samt inte kör med ännödvändigt så väger man upp det anser jag.


Kommentarer
Postat av: Madde

Personligen föredrar jag också dubbdäck, ville bara poängtera att det är därför många kör odubbat.

2011-02-11 @ 19:40:25
URL: http://pilutta28.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0