src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

Tvättdag

Då har ännu en dag passerat i livet och alla har blivit en dag äldre, det lilla gossebarnet som vi gett namnet Elmer har nu blivit så gammal som 3 veckor. Känns rätt sjukt. För 3 veckor sedan hade jag nyss kommit hem från sjukhuset med en pytteliten bebis och själv bar jag vuxenblöja. Nu är vuxenblöjan bortkastad och Elmer växer som bara den och kläder i stl 50 börjar bli för små. Idag hade han en body i stl 50 och jag fick sträcka den rejält för att kunna knäppa den.

Denna söndag har bjudit oss på underbart väder, alla mina planteringar (eller de största iallafall) bor numera på balkongen dagtid och väser som bara den. Jag och Elisia planterade om för ett par dagar sedan och då tryckte jag ned en massa koskit så nu ska det forthoppningsvis växa ännu mera. Om jag inte tog för mycket då dör det, men det tror jag inte.

För att njuta lite extra av det underbara vädret tog jag med mej barnen till lekparken. Eller nej nu ljög jag, jag tycker inte alls om att vara ute. Ute var jag för att Elisia tycker det är skitkul i lekparken och Elmer sover som en prins i vagnen. Sen lyckades jag även få ut Robban till lekparken och det händer inte varje dag. Elisia körde hårt med honom. Han fick både gunga fart och gunga gungbräda med henne. Kul hade hon, och när vi sedan kom in så var hon aningens lugnare än när vi gick ut. Nu på kvällen slocknade hon direkt.

En massa svammel känner jag...och jag svamlar vidare. Imorgon och de 3 fljande dagarna kommer jag att besöka universitetet här i staden. Imorgon för att skriva färdigt min hemtenta och de 3 följande dagarna för att gå på föreläsning, och när den sista föreläsningen är klar så får vi ytterligare en tenta, om jag inte minns fel. Min sista tenta sen är jag färdig fröken :-)

Avslutar dagen med att avslöja att jag idag har tvättat 5 maskiner med tvätt (2 var på det extrema kortprogrammet och innehöll 2 bebis kuddar, resp. en sovpåse - allt var nerspytt...), jag har hängt allt och allt utom den sista maskinen har jag även vikt och lagt in. Inför morgondagen har jag hade vett att förbereda ytterligare en maskin så imorgon innan jag går till universet så är det bara för mej att vrida på ratten och trycka på knappen och när jag kommer hem så är ytterligare en maskin tvättat. Vet inte vad vi gör men fasen var tvätt vi har. Jag är iallafall stolt över mej själv över att jag fixat så mycket tvätt idag.

Jag upplever det som att intresseflaggan vajar, wohoo!!!

Kommentarer
Postat av: fia

Vi har också väldigt mycket tvätt.

2011-04-18 @ 18:04:21
URL: http://virkmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0