src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

Torsdag

Idag säger jag: Grattis på födelsedagen lillebror!! Då jag har många syskon, och syskon med respektive och syskon med barn och även föräldrar och en farmor och en morfar så blir det många kalas. Det är trevligt så jag klagar absolut inte men det blir som sagt många kalas, vad jag vill säga med detta är att jag har absolut ingen aning om vilket kalas iordningen det var detta år. Syster Madde brukar dock vara duktig på att räkna, å andra sidan så grattar ju hon ett gäng på sin sambos sida så räkningen kanske inte stämmer helt...men på ett hum kanske? Jag, Elisia och Elmer var där och grattade honom.

Hemma var Robban och lagade mat med/åt Fredde och Thomas. Thomas, alias 08:an är fortfarande kvar så Elisia är i himlen och därmed omöjlig att natta. Nu har vi visserligen inte försökt än heller, men med tanke på hur mycket hon periodvis pratar om Thomas och hur kul hon tycker det är att leka med honom (det är ett under att han orkar...) så kan hon få vara vaken ett tag till. De kommer nog att vara trötta båda två sen. Elisia har även studsat en massa studsmatta hos mina päronen så min gissning är att så fort hon kopplar av så kommer hon att däcka fort.

Min förmiddag har spenderats med att skriva på en fucking tenta...Inte kul någonstans men det är den nästsista sen är jag färdig fröken :-) Då jag är både lat och bekväm av mej så hittade jag först på en massa ursäkter för att inte börja. Min första ursäkt var att jag behövde sovmorgon (vilket faktiskt är sant!!) så Robban fick gå upp med Elisia och lämna henne på förskolan så låg jag och Elmer och sov till halv 11 :-) skönt! Sen var jag ju tvungen att äta frukost och borsta tänderna, en självklarhet! och sen var jag ju bara tvungen att flytta ut de största plantorna ut på balkongen, hade tänkt att ta kort på dem men det blev inte av. Får göra det imorgon. När jag har skrivit färdigt måste jag även komma ihåg att ta in dem så att de inte fryser ihjäl inatt.

Hade besök av syster Madde för några dagar sedan och då passade vi på att ta en kusinbild på de kusiner som då träffades, och det är ju lite problematiskt att få alla koncentrerade på samma kamera. Elmer är inte koncentrerad alls, han får ta och skärpa sej.

Elisia tittar väluppfostrat in i kameran. De andra två ska vi inte tala om...

Här är det Alexander som är väluppfostrad. Elmer var inte väluppfostrad på någon bild och jag har tyvärr inte photoshop så jag kan inte retuchera ögonen på honom.

Elmer i underbara sovpåsen som gör att han sover mycket bättre :-) det gillar jag!!

Superfina vaggan!! Bortse från röran i bakgrunden...jag har stora planer på att göra allt för att få hit Simon och Thomas alternativt Roomservice (om de nu gör någon ny säsong). Det spelar nämligen inte roll vad jag gör i sovrummet, det är alltid fortfarande rörigt och det ser ut som om vi precis har flyttat in! Nu behöver det ju inte vara någon kändis inredare som kommer utan någon på hobbynivå fungerar bra också, bara det blir bra! Riktigt bra! För jag är så jäkla trött på hur det ser ut nu...Det rummet börjar kännas väldigt hopplöst!!

Min nyckel har även försvunnit någonstans i lägenheten så om någon har förslag på var den har hamnat så säg till!

Nu säger Elisia att hon vill bli nattat så det är dags för det!


Kommentarer
Postat av: Madde

Jag har fått en förnimmelse att din nyckel ligger någonstans i sovrummet, kanske i en kartong eller något annat täckt. Annars kan du ju pröva med att göra en kopia hos en låssmed, de är duktiga på att trolla fram nycklar. Annars måste Elmer definitivt träna på att titta in i kameran.

2011-04-15 @ 09:30:02
URL: http://pilutta28.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0