src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

Måndag

Ibland undrar jag var tiden tar vägen...Jag tänker att det är 1 sak jag ska göra och sen blir det kväll och det är fortfarande inte gjort. Men idag har jag åstadkommit en del vettigt!

Först en tråkigt och jobbig förmiddag då jag städade och Elisia hade några trotsiga timmar så mellan oss två var det inga trevliga pratstunder. Men städningen blev klar och mina päron kom på en blixtvisit och tog med sej våran sängstomme, som jag sålt till dem då jag tröttnat på den. Just nu har vi bara en sängklumpsmadrass på golvet.

Efter det trycke jag i både Elisia och Elmer mat sen gick vi till lekparken. Där visade sej en helt annan Elisia - en helt underbar sådan. Hon lekte och lekte och lekte - utan mej!! det är inte ofta. Vi hade turen att hon hittade en dagiskompis där och det roade sej med att springa runt och jaga fåglar och gräva i sandlådan. Sen hittade hon en annan dagiskompis också så de snurrade lite. Elisia har även gungat massor!! Jag tyckte det var riktigt skönt att hon lekte så bra själv. Jag fick då tid till att mata Elmer lite mer då han vaknade och sen satt jag bara och njöt av solen (med öppna ögon då hon och dagiskompisen tyckte om att springa långt bort).

När vi väl gick hem från lekparken så var det bara att inta maten, nästan iallafall den var inte klar men på gång, potatisgratäng och grillad kyckling :-) när vi satt och åt började Elisia prata om att gå till lekparken igen (hon gillar att vara ute) så efter maten gick hon och Robban ut och jag passade på att byta lakan. Det är jag inte helt klar med...Elisias säng kvar men det blev en paus här.

Jag känner mej nöjd med dagen. Imorgon är det stor tvättdag här. Vi har stora tvättstugan bokad (9 maskiner) och jag har planer på att även tvätta hemma. Ja, vi har mycket tvätt!! En anledning till det är jag knappt tvättat något efter att jag bokade tvättiden för några dagar sedan. Det är helt sjuk vad tvätten växer sej på hög här. Imorgon ska det även pluggas, på onsdag seminarium och sen en hemtenta sen (om tentorna blir godkända) så äag jag färdig fröken!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0