src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

Lite skit och annat

Dagen idag har varit trött för min del. Väldigt trött. Med huvudvärk. Orsak: Borthostad natt. Jävla förbannade hosta säger jag bara. Jag är så fucking less på den!! Är nu uppe i 4 månader då jag hostat mer eller mindre varje natt, hittills har jag heller inte hittat någon hostmedicin som verkligen hjälper. Cocilana har hittills varit den som varit bäst men vissa nätter hjälper tyvärr inte den. Natten till idag var en sådan natt. 04.16 tittade jag på klockan för sista gången och 06.58 tittade jag sen på den för första gången. Trött är bara förnamnet.

Sovit middag har jag heller inte hunnit med. På förmiddagen var det föreläsning och sen var det hem och akutstäda för 13.45 kom BVC-tanten på hembesök. Det var trevligt, Elisia och Robban har träffat henne förut men inte jag och Lille Plutt. Hon verkade trevlig så BVC-besöken ska nog gå bra.

Sen efter det låg jag och slappade med Lille Plutt i soffan. Så noggrannt att jag höll på att somna. Lille Plutt gled dessvärre ner och Robban tyckte det såg lite konstigt ut och då vaknade jag självklart till när han skulle flytta på honom. Men sen låg jag och slappade lite till, noga, och då kom Elisia och slappade hon med och då var jag tvungen att rycka upp mej så att inte hon skulle somna. En kväll som denna vill jag gärna att hon somnar tidigt så jag kan lägga mej riktigt tidigt. Huvudvärk är just nu bara förnamnet.

Resten av dagens to-do är:
-  Skriva ett inlägg om gårdagen.
-  Byta lakan i sängarna, brukar göra det på söndagar men igår var jag som sagt inte på humör. Detta har jag redan börjat med. Alla påslakan och örngott är redan i tvättmaskinen.
- Vara vaken till 20.30 så jag kan hänga tvätten. Jag är så duktig att när jag tvättar fulla maskiner (vilket är mitt mål att alltid göra) så tvättar jag på eco-programmet. Nackdelen med det är att programmet tar 3 timmar på sej...Icke-eco-program men full maskin tar 2½ timme på sej så skillnaden är visserligen inte så stor...
-  Diska de två nappflaskorna som står framför mej på vardagsrumsbordet.

En av anledningarna till att allt var skit igår var att i lördags så sa jag till Robban att Lille Plutt får väl heta Elliot då jag är så jäkla trött på att ha ett namnlöst barn och vad jag än kommer med för förslag så duger det inte. För att Lille Plutt då ska få ett namn så lär det bli Elliot. Elisia har dessutom sagt Elliot när hon fått välja mellan Elmer och Elliot. Fast jag tycker Elliot är skitfult. Men det var inte det som var poängen. Utan poängen är att man kan ju tycka Robban skulle bli glad när han fått sin vilja igenom, men nej, då börjar han tjafsa om att "du får som du vill" dvs Lille Plutt får heta Elmer (den attityden kan iofs jag ha startat då jag sa de orden först...) men jag kan tycka att han borde bli glad iallafall! Men nej, och han kallar fortfarande inte Elliot för Elliot. Han har heller inte skrivit på papperna till Skatteverket så risken finns att det blir ett helt namnlöst barn.

Elliots navel har läkt hur fint som helst så imorgon blir det tygblöjor :-)

Madde: Jag låg och grina under täcket sen på kvällen, det hjälpte!! Tyvärr så hostade jag bort hela natten så idag känner jag mej lika risig igen...

Kommentarer
Postat av: Madde

Jag tycker att Elliot blev ett bra namn fast inte lika bra som E-type

2011-04-04 @ 19:56:34
URL: http://pilutta28.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0