src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

Jag älskar IKEA!!!

Vet inte i hur många timmar jag har tänkt att skriva det här men jag har hela tiden blivit avbruten. 2 gånger av raketspyor, varav den första gången kom 90% på mej...

Men till varför jag valt dagens rubrik. Att jag tycker om IKEA vet alla som känner mej, alla möbler vi har, och ja det är faktiskt alla, kommer från IKEA (ett undantag i vardagsrummet och det är Elisias gungstol, men den är en present, alla möbler vi köpt är från IKEA). För ett antal månader sedan så köpte vi en soffa (Elisia kissade äntligen ner den gamla ordentligt). En helt underbar soffa!! Opraktisk färg - ja, men så underbart skön!! Dessvärre visade det sej att kvalitén på klädseln var kass. Den gick sönder. Och tillverkas inte längre...Hela soffan har utgått och det fanns inga nya klädslar att tillgå. Underbara älskade IKEA byter då ut den vi har mot en annan :-) Och de hade då kunat vara så "fula" att de bara byter ut de två trasiga delarna, men de byter ut rubb och stubb. Så någongång, förhoppningsvis nästa vecka, så kommer en ny soffa hemlevererad :-) tyvärr var den lite dyrare så det kommer en faktura också :-(

Stora delar av eftermiddagen och kvällen har annars gått åt till att diskutera namn till Lille Plutt. Jag gick som sagt med på Elliot, men var även noga med att påpeka vad jag tyckte om namnet, men jag trodde iallafall att han skulle bli nöjd (man kan ju säga att han väljer sina tillfällen när han vill lyssna på mej och inte). Men nöjd blev han ju inte utan har totalvägrat att skriva på papperet till Skatteverket, bara för att jag inte tycker om namnet. Och det gör jag ju inte heller.

Men mitt förslag Elmer, har jag varit tydlig med att det är hittills det enda fina namn som jag sett och som börjar på E och inte redan är upptaget. Men det har han totalsågat och varit noga med att påpeka att "alla andra" också gör det. Vad "alla andra" tycker skiter jag i, och jag förstår inte vad de har mitt namnvalet att göra heller. Men nu helt plötsligt, efter att ha gett ett andra förslag - Ellion - som jag gillade ännu mindre än Elliot, så har Robban svängt och Elmer är helt plötsligt fint. Jag fattar inte varför han då inte hade kunnat säga det från början???

Jag vet inte hur många gånger jag tog upp namnförslag under graviditeten men blev oftast avbrutet av något som han då ansåg som viktigare. Jag ville ha namnet klart innan förlossningen, har alltför färskt i minnet hur lång tid det tog att få ett namn på Elisia, 1 månad om jag inte minns fel.

I skrivande stund vet jag fortfarande inte vad Lille Plutt ska heta, troligtvis blir det väl Elmer, så nu kommer jag garanterat få försvara namnetvalet för diverse personer. De flesta vi umgås med vet att Elmer var mitt förslag därav att jag skriver att jag kommer få försvara namnet, men Robban att lovat att ta den biten då jag har gett honom helt fria händer att välja namn (fast jag bad honom att helst inte välja Ellion).

Att bestäma namn till ett redan fött barn är inte kul, det ska vara klart innan!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Utav Elmer, Ellion och Elliot tycker jag Elmer är helt klart finast och passar bäst ihop med Elisia :)

2011-04-06 @ 22:13:22
Postat av: Madde

Folk ska ha så mycket åsikter om saker och ting, visst jag tycker personligen inte direkt att Elmer är fint, men det är inte mitt barn utan ditt och Robbans och därför har jag inte ett skit med att göra vad ert barn ska heta. Även fast jag gillar E-type.

2011-04-07 @ 08:18:26
URL: http://pilutta28.blogspot.com
Postat av: Fia

Det är faktiskt ert barn och ni bestämmer namn resten behöver inte bry sej. Jag gillar Elmer bättre än Elliot.

Har läst i nån föräldratidning om ett par som ändrade tilltalsnamn efter dopet.

2011-04-07 @ 20:08:32
URL: http://virkmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0