src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

Strul, strul, strul och strul... :-(

Strul är bara förnamnet på eftermiddagen, dagen efter jobbet. Jobbet har gått hur bra som helst idag :-)

Till att börja med så glömde jag bilnycklarna på jobbet. Jag stängde förskolan som vanligt och frittids var kvar i byggnaden. När jag kommer till bilen så hittade jag inte nycklarna...De var kvar inne! I vanliga fall så hade det inte varit några problem men just nu så har låset muppat sej, iallafall för mej så min tagg + kod fungerar inte. Något telefonnummer till frititds hade jag inte heller. Jag vågade heller inte gå runt byggnaden till fritids ingång då risken för att jag och han som stängde där var för stor. Hade jag gått runt så hade ju han garanterat gått ut just då när jag inte såg honom...

Så jag började jakten på ett telefonnummer - det visade sej vara omöjligt. Kommunens växel var stängd för dagen och 118 118 hade inget vettigt att komma med. Så jag började försktigt gå längs med byggnaden i hopp om att få en skymt av frititdspersonalen i ett fönster. Jag gick tills jag inte såg dörre längre. Men jag vågade mej lite, lite längre, jag såg hela tidens hans cykel. Till slut fick jag syn på honom i ett fönster - på övervåningen såklart!! Så nu tackar jag högre makter för att det var snö, en snöboll kastade jag på fönstret. Så då blev jag insläppt och kunde hämta mina nycklar :-) och åka hem.

Nästa strul är tvättmaskinen, den håller på att säga upp sej! Den visar upp ett felmeddelande som antingen betyder att det är en grej som behöver rengöras eller att avloppsslangen inte sitter som den ska. Slangen har Robban kollat och den där grejen som ska göras rent har vi fixar tre gånger. Men den visar upp samma felmeddelande igen och igen känns det som + att den inte låter riktigt frisk. Risken finns att en ny behövs inhandlas...Maskinen tömmer inte ut vattnet :-( Jag som levde på drömmen om att få jobba i ett par rena jeans...

Hade även en bökig morgon med en E som inte ville samarbeta alls, som toppen på moset så skulle hon absolut inte gå på cykelvägen utan mitt i snön...


Madde: Det är töntigt med en massa tunger på kläder.


Kommentarer
Postat av: Madde

Det är ju klart man ska gå i snön om man kan

2010-11-11 @ 21:49:31
URL: http://parkerarrakt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0