src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

Gravid är just nu inte kul - alls!

Just nu är det inte kul att vara gravid. Just nu har jag ont i större delen av kroppen och jag har sedan augusti varit förkyld mer eller mindre hela tiden!! Efter efterforskningar har jag fått reda på att man kan få försämrat  immunförsvar när man är gravid. Det har jag garanterat fått, förra terminen var jag inte gravid och typ aldrig sjuk.

Inte nog med att jag är snorig och hostig, jag har sen tidigare ett nässpraysmissbruk och det är ännu värre nu. Jag pimlar nässpray mest hela tiden känns det som. Inte bra för varken näsan eller huvudet. Tar jag ingen nässpray så får jag ont i huvudet och när jag tar nässpray så får jag ont i huvudet, då slipper jag dock den täppta näsan så hittills har jag valt det. Jag väntar dock tills det är kris.

Ont i kroppen börjar jag få också. Ryggvärken började förra veckan och den håller i sej. Inte helt lätt alla gånger när man ska lägga/väcka barn som sover i vagn. Hade det varit varmare hade barnen lättare (med viss hjälp) kunnat klättra upp själva i vagnen men med en åkpåse i blir det bökigare. Klättra i kan de men jag får ändå stå böjd över och räta till både barnen och åkpåsen. När de ska väckas finns det inte så mycket att välja på - bara att lyfta upp. Barnen som vilar på madrass lägger sej snällt själva, utan hjälp, men behövs lyftas upp när de ska väckas om man inte ska gå in och slå ihop ett par grytlock. Det känns dock inte snällt alls då alla barn behöver sova olika länge och jag skulle gissa på att barnen skulle bli så rädda att man får lyfta upp dem för att de ska bli lugna ändå. Ryggen värker...Tur att det är snälla barn iallafall :-)

Kan vara så att jag i detta inlägg låter väldigt negativ mot mitt jobb. Så är inte fallet!! Det är ryggen min jag inte tycker om!!!!

Jag vill hoppa fram 20 veckor då borde Bertil garanterat ha kommit ut. Han får gärna komma en sisådär 2-3 veckor för tidigt med.

Hade tänkt att komma med ett litet muntrare inlägg om inredning som äntligen börjar ta form. Vi har bara bott i lägenheten i 21 månader och först idag kom tavlorna/bilderna upp på väggen i vardagsrummet.

Kommentarer
Postat av: Madde

Bara att hoppas du får HP och slipper jobba

2010-11-29 @ 22:21:09
URL: http://pilutta28.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0