src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

Sjuk och utan lördagsgodis

Det har varit lite dött här och anledningen till det heter sjukdom. Jag har haft feber, hostat, snorat och haft huvudvärk. Som det känns just nu så är det mest hosta kvar det andra är på bättringsvägen, men jag hostar fortfarande massor!! Inget kul alls. Ibland känns det som om jag tar i så mycket så Bertil ska komma ut, protesterat med sprakat och gett mej ont i magen har han gjort iallafall.

Natten tills igår var jag vaken mellan 2½-3 timmar och bara hostade och snorade, inte kul alls. Men inatt, så vaknade jag bara två gånger och hostade! Somnade om rätt snabbt båda gångerna så idag känner jag mej rätt så utvilad. Så utvilad att jag orkade ta med mej E till Ica, tanken var att vi skulle hämta ut paket och köpa lördagsgodis. Så blev det inte.

Vi började med att slänga lite återvinning (skitbra med snö, bara att sätta barn och återvinning i pulkan och gå iväg) det gick bra. Sen utanför Ica ville E ha napp, jag hade ingen med mej vilken jag sa, jag sa även att hon skulle få en sen när vi kom hem. Men då bröt helvetet ut!! Skrik, skrik, skrik och mera skrik!!

Det hela slutade med att E antingen låg på golvet och skrek eller att jag hade under armen och hon skrek. När jag frågade henne om hon skulle lugna ner sej så vi kunde köpa lördagsgodis så skrek hon. När jag sen började betala och hon insåg att det inte skulle bli något lördagsgodis så skrek hon ännu mer. Väl hemma, utan lördagsgodis, så låg hon och protestsurade en lång stund på sängen.

Men jag är nöjd över att jag inte gav efter och köpte lördagsgodis! Ännu mer nöjd vore jag om E bestämde sej för att sova middag för det känner jag att jag behöver!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0