src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

Äntligen helg!

Äntligen fredag och äntligen i säng!! Trött är hela jag och extra trötta är mina fötter. Anledning till det är att jag har passat på att baka julgodis hela kvällen. Det innebär att jag får lov att stå typ hela tiden och det gillar inte mina fötter, inte ens i vanliga fall och med mina extra kilon gillar de det ännu mindre.

Helgen fick tyvärr en lite tråkig början. E:s förskola ringde, för första gången, E var sjuk...som tur var var det ingen panik att hämta henne hon var nöjd bara hon fick ligga i soffan med napp och snutte. Men när alla raster var avklarade på jobbet kunde jag åka, vilket blev ca 20 minuter innan jag skulle ha slutat ändå...men 20 minuter är mer än ingenting. Väl hemma upptäcker jag att jag har glömt en viktig påse på jobbet (obs! påsen var inte viktig men innehållet) så det var bara att packa in sej i bilen och åka och hämta den. Och på jobbet ville E titta på alla mina barn!

När vi var hemma igen så fick jag inte ta tempen på E. Hon hade minsann ingen feber utan ville gå till lekparken och åka på pappas gamla bobb. Så blev det inte. Istället fick jag i henne lite pasta och lite choklad. Med betoning på lite, vilket inte är vanligt för henne. När jag väl fick ta tempen visade den 39,3 så det var inte så konstigt att hon åt lite. Men jag tyckte ändå att det var mycket så för att vara säker på att tempen visade rätt tempade jag mej också och jag hade min normaltemp (36,5) så den stämde. Straxt därefter däckade E i soffan och jag passade då på att fixa julgodis. När E däckade var klockan 17.50 och på nästan fastande mage, jag bävar lite för natten.

Julgodis består här av nougat och blockchoklad i olika kakaovalörer med nutella i ischokladformar. MYCKET godare än vanlig ischoklad.

Nu snart sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0