src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

Fredag

Den här dagen har inte bjudit på mycket. Det bästa som hände hände inatt - Elmer sov enda till klockan 3 inatt innan han vaknade och ville äta första gången. Den stora missen för mej är bara att jag var inte trött igår kväll så jag gick väl inte och la mej förrän sent någongång.

Sen hann jag lagom somna om efter matningen så vaknade Elisia och var kissnödig. Sen vaknade hon igen vid 6 och var hur ledsen som helst så för att få sova la jag henne mellan mej och Robban så somnade vi om allihopa.

Vid 7 vaknade Elmer och ville äta igen, och de senaste dagarna har han somnat om när han har ätit vid den tiden under förutsättningen att han har fått sovit hos oss. Nu var det ju redan trångt då Elisia låg hos oss, så för att lösa det hela la jag mej själv och Elmer så att vi låg skavfötters med Robban och Elisia. Den sistnämnda låg så nära den förstnämnda som det var möjligt.

Men den lilleplutten ville inte somna om. Han åt och blev sen förbannad när jag la ner honom, och blev ännu mer förbannad när jag försökte få i honom mer mat - det brukar annars funka när det är matdags. Förklaringen till det kom sen...blöjan var full med kiss och ibland vill han inte somna om då så jag gick upp och bytte. När blöjan väl var av passade han på att göra en stor hög på skötbordet. Jag torkar och plockar bort bajset och lägger en ny blöja under honom, vad händer? Jo han skiter igen. Bajsa på skötbordet är favoriten. Och det klagar jag absolut inte på!! Betydligt fräschare att ta reda på än massa utsmetat bajs i hela rumpan.

Jag gjorde en smart grej denna kväll när han somnade. Jag tycker han somnar bäst när han ligger i spjälsängen och jag har en hand på honom, rätt högt upp så att jag även kan hålla i nappen så han inte tappar greppet. Då brukar han även passa på att krama om min hand och sen får jag stå och lirka loss den med risk för att han vaknar. Ikväll mellan min hand och honom så la jag en liten nalle och när jag lirkade mej loss så la jag hans händer på nallen så att han har något att hålla i trots att jag inte är kvar. Hittills har det funkat - han sover iallafall!!

Elisia den lilla busan har varit en riktig anti-frukt-och-grönsaks-tjej. Det har bara varit banan och preiodvis majs eller ärter som gällt för henne, men nu har det hänt något...

...äpple har fallit damen i smaken :-) Det har varit på gång ett tag men då har det varit en tugga då och då, men nu tuggade hon i sej ett helt äpple!!

Det här inlägget tog tid att skriva...Först paus för att fixa välling till Elisia, sen paus för att natta henne. Lagom när hon är nattat så vaknar Elmer och vill äta ännu mera!! Han åt massor förut och nu suger han i sej ännu mera!! Bra tycker jag då kanske han sover till 3 inatt igen, själv planerar jag att sova så fort han och Elisia har somnat. Min tanke var att jag skulle sticka lite innan jag somnar men klockan har blivit för mycket inser jag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0