src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

Hello Kitty....

...ni som känner mej vet att jag inte är ett Hello Kitty fan. Tvärtom så tycker jag inte ett dugg om Hello Kitty. Eller egentligen är det inte Hello Kitty i sej jag inte tycker om utan hysterin som har blivit runt den katten. Alla små barn vet verkligen vem hon är och att hon är "inne". Det jag inte tycker om med det är att så små barn redan har lärt sej vad som är "inne" resp. "ute". Likaså sa Elisia för ett tag sedan till mej att pojkar har blått och flickor rosa. Färgkoder och vad som är inne och ute ska barn inte ha koll på, de ska helt enkelt vara barn!!! Dessa inne och ute grejer kommer sen ändå.

Men idag orkade jag inte säga emot...

...så detta följde med hem. Ont i magen hade jag när jag betalde. Det är som sagt inte Hello Kitty i sej jag har något emor utan att så små barn redan har koll på "vad man ska ha". Elisia är helt överlycklig och går runt och pratar om hur mycket hon tycker om Hello Kitty...Så i framtiden kommer inga besök att göras på HM med henne.

Att jag sa ja till Hello Kitty kläder idag var att min tanke var att om vi bara säger nej så blir begäret att vilja ha Hello Kitty kläder större. Tidigare har det räckt med att vi har bekräftat att det är Hello Kitty på kläderna när hon har visat oss men på senare tid har hon sagt att hon vill ha och vi har sagt nej. Tills nu.

Min främsta anledning till att jag har sagt nej till Hello Kitty kläder är för att jag inte vill stötta denna utveckling om dels delar in kläderna i tydliga pojk- och flickavdelningar samt att barnen vet vad "man ska ha".

Bara för att vi nu har köpt kläder med Hello kitty så innebär det inte att andra ska göra det. Någon kontroll på vilka Hello Kitty kläder som kommer in vill jag ha. Jag kommer fortfarande att göra allt för att sortera bort det värsta!!


Kommentarer
Postat av: Fia

Ida vill inte ha Hello Kitty längre.

2011-06-23 @ 07:25:21
URL: http://virkmamma.blogg.se/
Postat av: Maja

Hej!



Tack för att du uppmärksammade mig på att möntermarkeringarna för torlek nyfödd fattades på Värma liten-hättan! Mina ändringar hade inte sparats men nu har jag rättat till det.



Glad midsommar!



Hälsningar fr Maja

2011-06-24 @ 10:03:41
URL: http://husmorsskolan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0