src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

Inte kul alls!

Just nu är det inte alls kul att vara gravid!! Det känns som om Bertil har lagt sej på tvären och försöker sträcka på sej!! Själv försöker jag sitta med händerna på magen och trycka tillbaka honom, skulle gissa på att han bara blir förbannad då med tanke på att han fortsätter. Men vad ska jag göra - det gör ju ont!!! Att han ska vara därinne i 10 veckor och lite till känns just nu väldigt icke-lockande!

Jobbade annars första dagen idag. Det gick både bra och dåligt. Att jag har varit hemma har ju först och främst varit p.g.a hostan. Då jag inte hostade något natten till igår så chansade jag på att jobba idag. Dagen för mej började 04.17 då jag började hosta, såklart :-( 04.52 ringde L som öppnade idag och sa att hon var sjuk. Så det var bara att bita ihop och åka och jobba.

Ryggen och jag samarbetar inte alls, däremot höll sej foglossningarna borta och det tackar jag för. Jag tror att det kan bero på att vi var inne idag och jag tycker jag känner mer av dem om jag har varit ute, men det kanske bara är inbillning. Jag får forska lite mer om mej själv helt enkelt. Trött som fan är jag också, dels då jag vaknade så tidigt och dels för att graviditeten spökar.

Hostan vill jag ju verkligen ska försvinna, försvinner inte den kommer det vara omöjligt för mej att jobba ordentligt. Det går inte att göra ett bra jobb om man inte får sova ordentligt! Dessvärre så har jag hostat en hel del nu på eftermiddagen och kvällen, så vi får se hur natten går. Jag har redan börjat pumpa mej med medicin.

Har suttit och googlat tygblöjor och inser att jag skulle behöva trillingar eller nåt så jag får en ursäkt till att köpa alla dem som jag vill ha! Ett par miljoner på kontot skulle visserligen behövas då också ;-) Men då jag har mitt miljömål att följa har jag hittills inte köpt en enda helt ny. Men jag här har jag tänkt att köpa ett litet startpaket när lönen kommer :-) Hur jag ska klara mej från att inte köpa fler helt nya vet jag inte, det finns ju hur många fina som helst!! De från Lilla Lammet jag tänkt köpa nu är visserligen inga färgglada modevarianter men verkar väldigt bra + att jag gillar bambu.

Sugen på chokald är jag också, dessvärre åt jag och E upp det sista förut :-( iaf av den goda varianten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0