src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

Fredagsbak

En ny helg! En välbehövig sådan, för tillfället känns det som om det spelar ingen roll hur mycket jag sover jag är trött iallafall. Till viss det kan det bero på att jag oftast vaknar minst en gång per natt, antingen för ett toabesök eller för en dusch med nässpray. Men där måste få ge er ett tips, vaknar ni av det ena - fixa det andra också ;-) måste även berömma E för de nätter hon vaknar har hon oftast vaknat när jag redan är vaken. I natt var det dock inte så, men då vaknade hon för att hon var kissnödig och många gånger hellre att hon vaknar och säger till innan, än efter.

Helgen kommer iallafall att bjuda på en del jobb. Jag har en hel drös med utvecklingssamtal de kommande veckorna och det känns betydligt bättre att vara förberdd än att vara icke förberdd, även om jag är den som inte sitter och skriver en massa anteckningar innan om barnen. Eller oftast så brukar jag det men hittills har jag aldrig använt dem. Jag får känslan av att om jag tar fram dem så kommer jag bara att läsa innantill och då blir det liksom inget samtal. Stödord håller jag mej till.

Jag har en trött E ikväll och en gubbe som inte kommer hem förrän sent så jag gissar på att jag får nån timme bara för mej själv :-) Då ska jag njuta av kakorna jag och E bakade förut :-)

När jag hämtade henne från förskolan så åt de kakor med sylt i mitten (E åt inte mitten) och för att få med henne hem så mutade jag henne med att vi skulle baka kakor hemma. Hon var dock nöjd med att äta degen och har inte visat något intresse för kakorna.
    

Efter bakningen tog vi cykeln och köpte krabba på Lucullus. Ibland förstår jag inte hur snäll jag är. Men jag hade tänkt att Robban skulle städa imorgon, han vet bara inte om det än så jag måste framföra det på något bra sätt.

Jag har fått klagomål på att jag kallar Bertil för Bertil på facebook, upplysningsvis kan jag säga att det är inga som helst fel på namnet Bertil. Bertil är ett kungligt namn, eller, iallafall dög det till en prins...

Bina: Det är helt okej att kommentera dubbelt ;-) Robban har också köpt godis till mej ibland men hittills har han inte lyckats komma på vad jag är sugen när jag själv inte vet. För er som inte vet så är det godis vi pratar om.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0