src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

I-landsproblem

Med risk för att upprepa mej men vad trött jag är!! Första dagen på jobbet idag efter min lilla sjukdomstid. Öppning stod på schemat så upp tidigt och som vanligt kom vi i säng sent igår + att jag har vaknat och hostat ett par gånger. Trött av det.

Sen åkte Robban till huvudstaden för att jobba, igen, och ibland är det skönt ibland inte. Nu tycker jag att han har varit borta lite för mycket så nu känns det bara tråkigt. Det är tröttsamt. Tröttsamt att också sköta allt hemma (även om det inte blir lika mycket när han är borta).

Efter jobbet hem och hämta E och sen klä henne i lussekläder och sen gå tillbaka och lussa. I efterhand så skulle jag inte ha hämtat henne utan hon skulle ha fått vare kvar. Resultatet av detta fram&tillbaka blev en mammig tjej som skrek som bara den när barnen tågade och fick sen sitta hos mej när de andra barnen sjöng. Hon har sjungit desto mer hemma sen.

En julgran ska vi ha precis som alla andra jular. Tanken var att den skulle kläs helgen som var. Men då det tog ett tag för granen att trassla sej ur förråden och sen ta sej upp så har den inte kommit in förrens idag. Så nu vet jag inte om jag och E ska klä den eller om vi ska vänta. Dels så är jag så jäkla trött och så tycker jag det är roligare att klä den om vi är alla tillsammans mendå får vi vänta tills på fredag. Men det är tradition att den ska upp till lucia å andra sidan är ju lucia typ slut nu. I-landsproblem...

En glad lucia :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0