src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

3 blev 6

En gång för länge sedan så lovade jag mej själv att jag endast skulle ha 3 stick-/virkprojekt igång itaget. Idag fick jag ett paket med garn på posten.

Så nu - glöm det där med 3 projekt!! Men hjälp av det nya garnet så har jag börjat på en mössa. Och då jag även beställde lite virknålar så kommer jag imorgon påbörja projektet "virka-snutte-till-Bertil".

Projekten nu är:
- Tunika till mej, färdig stickad men inte ihopsydd.
- Filt till Bertil, ca 1/3-del klar.
- Filt till E, ca 1/6-del, lr nåt, klar.
- Filt, som jag inte vet var den ska vara, vet inte heller hur stor den ska bli så, obestämd del, klar. Med i paketet var dock mer garn till den. Det lutar åt en pyttepyttefilt till soffan lr ytterligare en till Bertil.
- Mössa till mej, har virkat 2 varv av 28, inte mycket klart.
- Snuttefilt till Bertil, ännu ej påbörjad men kommer garanterat påbörjas imorgon på tåget till Göteborg.

Jag får detta till 6 projekt. Måste avsluta lite snart. Tunikan t.ex...men det är så jäkla tråkigt att sy ihop det stickade. Stickningen är ju det roliga!!

Imorgon ska jag & Robban ta del av hans 30-års present från mej till honom (det gäller ju att vara lite smart så man får glädje av det själv också). Hur som helst så ska det bli hur kul som helst att göra något bara vi. Och förra veckan gjorde jag upptäckten att det är första gången som bara han och jag åker iväg och gör något. Tidigare har vi alltid åkt med jobbarkompisar, vänner eller så har vi haft barn med oss.

E verkade dock lite sur förut över att hon inte fick följa med, men smart som jag var så berättade jag att förra gången så åkte ju hon och jag till Göteborg - nu är det pappas tur att följa med. Det köpte hon direkt :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0