src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

Valborg

Igår var det valborg och det firades med att fira Anton som fyllde 5 år, jag bjuder inte på en enda bild därifrån då jag inte hade någon kamera med mej. Min kamera börjar dessutom säga upp sej, avtryckarknappen börjar bli seg, kan bero på att Elisia har använt kameran. Så nu är det nya hallmöbler och en kamera som jag vill spara till.

Bilder från kalaset kommer nog däremot båda systrarna att bjuda på, här och här. Erik gick runt med sin värstingkamera och lyckades få riktigt fina bilder på mina barn så så fort jag får tillgång till dem ska jag mejla bloggdesignaren så kanske bloggen ser lite roligare ut sen, nu ser den inte alltför kul ut.

Innan vi åkte till kalaset igår så stannade vi vid en stor leksaksaffär för att köpa present till Anton och för att slippa tjat så sa jag innan till Elisia: Vi ska bara handla till Anton. Det hjälpte, för inte ett enda tjat därinne om att hon ville ha något, så bara för att hon var så duktig så köpte jag ströglitter och limglitter till henne. Det ville hon pyssla med direkt när vi kom hem men då fanns det ingen vuxen som kunde hjälpa henne och heller ingen som såg henne så hon gjorde det själv....Resultatet var en massa glitter på golvet som sen fick åka in i dammsugaren. Nu vet förhoppningsvis Elisia att hon ska vänta tills någon vuxen kan vara med henne för det var inte kul att se glittret åka in i dammsugaren. Idag har jag lovat henne att vi ska måla med flaskfärg så hon kan strö glitter över.

Sen grillades det och efter maten gick jag, Elisia och Elmer och tittade på elden. Eller Elmer såg inte så mycket för han låg nedpackad i sjalen och sov som en liten prinskorv. Elisia och jag tittade som bara den och sen gick vi hem och hämtade pengar. Jag hade ju missat helt att det skulle finnas hoppborgar och lotter m.m och det ville ju Elisia självklart hoppa, och dra i snören och få gosedjur. När pengarna var hämtade och biljett köpt och hon skulle hoppa så vågade hon inte hoppa utan mej...Tur att vi lämnade Elmer hemma när vi hämtade pengar så jag kunde hoppa, jäklar vad jag hoppade!! Passade även på att visa Elisia hur hon ska göra för att hoppa in i väggen, grejen var att vi hoppade i den misnta borgen och jag är ju lite större än ett barn - hela borgen skakade...Men den stod kvar och sen testade även Elisia. Hon hade skitkul!!

Efter det var det hockeydags och då fick vi vara med om det historiska ögonblicket då Sverige för första gången får stryk av Norge i hockey. Det gäller att se det positiva i det hela och historiska ögonblick är alltid roliga att vara med om.

Nu är det dags att städa Elisias rum, leksaker och glitter överallt, sen ska det målas eller så går vi till lekparken.


Kommentarer
Postat av: pz2

Tipsa gärna om någon blogg som du tycker är fin =) Hur tyckte du Siris blev?

2011-05-01 @ 17:57:17
URL: http://pz2-pz2.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0