src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

Kalas och städning

Igår var det kalasdags och halva tjocka släkten fick träffa Sasha för första gången, hur söt som helst! Fast jag tyckte lite synd om henne också. Helt plötsligt få träffa en massa främlingar som tittar och känner på henne. Att vi pratar ett helt annat språk än vad hon är van vid gör nog inte saken lättare. Lägg till en tidsskillnad på det också...Men hon var en riktig pärla och vad jag hörde så gnällde hon inte när folk tog sej en titt. Att vara med på bild, iallafall i min kamera, var hon däremot inte lika pigg på. Inte så att hon skrek eller så utan hon vände helt enkelt bort huvudet.

Annars så var det som alla andra kalas. Det pratades, fikades och sjöngs. Och Elisia bosatte sej på studsmattan. Först tjatade hon på mej om att studsa, och ja, jag skriver tjatade för frågade gjorde hon först och jag följde med. Men då jag inte vill studsa hela tiden så tjatade hon sen. Och hon tjatade på andra också. Morfar bland annat.

När morfar lyfte ner henne (tårtadags eller nåt då) så ropade hon: Nej, nej, nej jag vill inte!! hon ville hoppa mera...

Och när vi skulle åka hem skulle hon inte med, och då dög helt plötsligt Eriks armar. Alla armar utom mina...Mina dög inte då hon vet att då bär det av mot bilen. Men till slut så fick jag inte henne där och jävlar vad arg hon var! Hon skulle sova över hos mormor, vilket hon ska få göra men när mormor är ledig.

Dagens måndag har gått i städningens teckan. En riktig städerska har jag varit idag, fast någon riktig städoutfit har jag inte fått av karln. Kort kjol, förkläde och dammvippa ska det ju vara egentligen...men det gick att städa ändå. Först dammsög jag de "offentliga rummen" (i skrivande stund inser jag att jag glömde badrummet...) det gör jag rätt så ofta nu för tiden men jag har putsat fönstrena!!! I över två år har vi bott här och det här är första gången de blir rengjorda. När vi flyttade hit var de inte heller nyputsade då vi böt lägenhet och hon som bodde här innan föreslog att vi skulle skippa fönsterputsandet då det var fel säsong. Då det innebar att vi fick mindre att städa vid flytten gick vi mer än gärna med på det. Så det var länge sedan de blev putsade...Men nu kan vi iallafall se genom en del fönster. 2 fönster är dock kvar och för att putsa det ena måste vi flytta på soffan så jag är rädd för att det kommer att ta tid.

Tittar på "en unge i minuten" är jag konstig om jag säger att jag känner sug efter lustgas? Gillade inte alls lustgasen när jag fick Elisia men när jag fick Elmer klickade vi helt perfekt! Om någon är gravid och vill ha sällskap under förlossningen så följer jag mer än gärna med! Då jäklar ska jag tjyva lustgas!!

Jag i mina snygga strumpor som suger lustgas för glatta livet! Helt sjuk egentligen, idag kommer jag inte alls ihåg hur ont jag hade när jag satt där, för ont det gjorde det, men jag kommer ihåg det härliga ruset jag fick av lustgasen :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0