src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

Lördag

Fint väder idag! Haha vilken dålig öppning...Men fint väder har det varit och jag är inte alls den som tycker det är kul att gå till lekparken men dagar som idag funkar det!!

Förmiddagen bestod av lekparkshäng för mej, Elisia och Elmer. Där träffade vi granntanten som var där med sina barnbarn, som vanligt har hon 100 historier och berätta. Det tråkiga är bara att hon pratar så snabbt och med brytning så jag förstår typ hälften.

Idag berättade hon om, jag tror det var hennes föräldrar, men det kan ha varit om någon annans föräldrar. Iallafall så hade fadern i familjen varit i Tyskland under stora delar av andra världskriget, 3 år tror jag det var, sen kom han iallafall hem. Livet rullade på och han pratade om att han ville flytta till Tyskland (de bodde i Ryssland) och det tyckte modern i familjen var okej. Sen en dag var han ute och hon tvättade, och upptäckte något hårt i en skjortkrage. Hon sprättade upp kragen och i kragen var det ett foto av en liten flicka. När fadern kom in igen så frågade hon vad det var för en unge, svaret som kom var att det var hans unge. Han hade ynglat av sej under krigsåren men en tyska. Då sa modern bestämt nej till att flytta till Tyskland. Sen pratade de aldrig mer om barnet eller Tysklandflytten. Modern valde att glömma och förlåta för familjens skull.

Hade Robban gjort något liknande hade jag aldrig förlåtit honom.

På eftermiddagen så gick jag och Elisia ut då hon ville träna på att cykla (när vi var i lekparken var en dagiskompis där som cyklade som bara den). Riktigt bra gick det, snabbt kan hon numera cykla (efter det att Robban skruvat fast stödhjulen ordentligt och rakare än vad lillebror gjorde förra sommaren). Det hon behöver träna på att start och stopp. Ofta får en vuxen putta lite fart i början och bromsa gör hon genom att sluta trampa, ibland försöker hon även att sätta ner en fot, att trampa trampan bakåt har inte riktigt kopplat än. Förhoppningsvis gör det det snart.

Det var allt för idag och imorgon fyller barnens farmor 60 år. Deras mormor fyller fortfarande 25 och jag fyller numera alltid 23. Lite lustigt det där med åldrar...Grattas ska hon göras iallafall och hur får hon märka själv :-)

De underbara små liven sover och jag ska poppa popcorn sen ska jag och Robban titta på Solsidan.


Mina underbara älskade barn!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0