src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

Lördag & söndag

Igår hans det inte med att blogga då jag större delen av dagen var på kalas. Robbans mamma firade att hon fyllt 30*2. Det var trevligt, god mat och goda människor, lite bilder togs men dog batteriet till kameran, kameran ligger heller inte i knät så det blir bildfritt idag. Men på kvällen var jag bra trött och då folk började fyllna till och jag anser att barn och alkohol (i sådan mängd att folk blir fulla) inte hör ihop så valde jag att packa ihop och åka hem. Med mej hem hade jag två vakna barn varav den större var skitförbannad då hon ville vara kvar.

Under större delen av redan hem visade Elisia hur missnöjd hon var, men vid Marieberg så slocknade hon äntligen. Elmer var vaken bra länge han med, men tyst.

Att få upp två barn från parkeringen till 3:e våningen utan hiss är inte lätt då det barnet som kan gå sover och det barnet som inte kan gå är vaken, tvärtom hade ju varit lättare...Men då jag är mamma så kan jag allt!! Först inte med alla saker och Elmer i trappuppgången. Sen springa tillbaka till bilen och hämta Elisia. Väl tillbaka i trappuppgången så barn jag upp båda barnen samtidigt (ville inte lämna en vaken Elmer då han stod så om folk gick förbi skulle de se honom, ser inte bra ut...). Elmer lämnade jag i hallen i babyskyddet och Elisia la jag ner i sängen - då vaknade hon. Sen gick jag ner och hämtade alla saker.

Sen nattades Elmer och efter det packade jag upp allt, fixade disk m.m. och fick hjälp av Elisia med allt. Hon ville ju absolut inte sova efter powernappen i bilen. Halv 12 fick jag henne i säng, samtidigt som mej själv. Klockan 8 imorse ville hon gå upp. Det fick hon inte för mej. Jag la henne i sängen hos mej och Robban, Elmer la jag över vid 5-6 när han åt så det fanns inte alltför gott om plats. Mina föräldrar brukar prata om att vi sov 4 i en 160 säng. Vi sover 4 i en 140 säng, och då är Robban bredare än min pappa. Allt går bara man tycker om varandra :-)

Elisia hann dock lagom somna om så vaknade Elmer och var hungrig. Mat fick han men somnade ändå inte om, jag trollade då ihop mera mat men det passade inte. Han skulle inte somna om och anledningen till det var bajs. Han var bajsnödig så det var bara att gå upp. Sen somnade han om i soffan och jag försökte sova jag med men det gick inge bra...Så nu är jag trött.

Dagens dag har det även varit lite fart i, promenad till Willys och därefter bad i poolhuset där Thomas föräldrar bor. Uppskattas mycket av Elisia. Sen gick vi till den lokala restaurangen här ute i förorten och åt middag. Ingen middagslagning = mindre disk = en piggare Stina :-)

Nu är båda barnen nattade, Elmer sover och förhoppningsvis Elisia snart också. Själv ska jag titta på Solsidan och sticka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0