src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

Gubben Findus och promenad på landet

Det har råkat bli ett dubbelinlägg nedan men det får ni leva med.

Denna dag har tillbringats ute på landet och vi (jag & barnen) har allt vad vi har kunnat andats och andats så mycket som möjligt för att få i oss så mycket ren(are) luft som möjligt. För luften på lander är fan så mycket fräschare att andas än den inne i stan.

Ute på landet, hos syter Madde, gick vi iallafall en lång promenad, Elmer låg i vagnen och Elisia varvade med att åka Antons vagn, sitta med Alexander i hans vagn eller sparka på Idas sparkcykel med mej. Skoskav hade jag innan och det har jag fortfarande. Promenaden gick mot Ankis Magasin, där det finns en massa inredning i lantlig stil till bra priser, inte hutlösa som mer centrala butiker har. Syster Sofia med barn var också med.

Ikväll har jag varit själv med barnen då Robban är på Metallsvenskan...Och jag måste säga att jag börjar bli riktigt haj på det! Kvällen har flytit på hur lugnt som helst. Det jobbigaste har varit att Elisia har ropat efter mej 3-4 gånger, med tanke på hur jobbigt det ibland kan vara att bara lägga ett barn så har detta kännts som en barnlek. Elmer börjar även bli bättre och bättre på att somna själv och det tackar jag för. Då allt detta känns så bra så känner jag mej nu mer än redo för barn nummer 3. Tyvärr delar inte Robban den uppfattningen.

När Elisia nattas så läser vi alltid en saga och de senaste kvällarna har det varit Pannkakstårtan som gällt. Ni vet med Pettson och Findus. Det är en mening som Elisia alltid tycker är lika tokig, och jag kan bara hålla med. Ett bar har inte lika utvecklat språk som vuxna så jag har full förståelse för att hon missuppfattar den och bara skrattar åt min "felläsning". Jag skulle gissa på att människor med svenska som andra språk också skulle reagera.

Gubben Findus?

Imorgon är det dags för kalas för mor min och då ska jag (och alla andra) äntligen få träffa Sasha!! Brors dottern :-) Barnets mamma är också med och det ska bli kul att träffa henne med!


Kommentarer
Postat av: Fia

Ta några bra kort när Elmer har sina skor på sej, på det som Erik tog ser de lite konstiga ut.

2011-05-16 @ 20:39:43
URL: http://virkmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0