src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

Växthushylla

Har varit mycket piggare idag än vad jag var igår. Natten till igår var riktigt riktigt jobbig!! Vaknade var och varannan timme och var helt sjöblöt av svett, tung i huvudet och helt genomsnorig. Natten till idag vaknade jag bara två gånger så imorse var jag nästan pigg! Men efter att jag lämnat E så körde jag igång med både tvätt och disk och efter det var jag helt slut...

Men efter två timmars slappande, med en power-nap, var jag mycket piggare. Så pigg att jag orkade sätta ihop en växthushylla som när det blir varmare ska få bo på balkongen. Men som sålänge får bo i vardagsrummet, inte den vackraste men det får plats massor och plantor! Och det är bra.

Så nu finns det lite mer plats i fönstrena, hoppas bara att plantorna trivs i hyllan. Det blir ju inte riktigt lika mycket sol där även om det är ljust.

E ville ta lite bilder också:


Passade även på att plantera om lite paprikor som ska flytta till systrarna (så nu får ni komma och hälsa på) och så planterade jag om alla gula paprikor då det såg ut att börja bli trångt hos dem. Nu har de gott om plats.

Sen passade jag och E på att så lite frön också. Tagetes och smultron, jag har fått för mej att det kan vara bra att ha lite blommor på balkongen för att locka dit lite humlor och andra läskiga djur som behövs för pollineringen. Och så har jag för mej att tagetes har någon bra lukt mot ohyra? Har för mej att jag läst det någonstans men jag kommer inte ihåg var...Smultron, ja, varför inte? Jag äter dem inte men Robban gör det och det är väl aldrig fel om E lär sej göra det heller.

Tagetes till vänster och smultron till höger, jag utgår från att du ser skillnaden? ;-) Tagetesfröna är från förra året så om det kommer något återstår att se.


Kommentarer
Postat av: Ylva

Oj, vad plantor du har ! Riktigt vacker att se !!Nu är det väl dags att ni hitta något nytt ställe som ni kan bo på med ute- plats så du får plats med dina plantor.

2011-03-17 @ 17:51:17
Postat av: Madde

Oj vad du har uppdaterat bloggen. Jag kommer gärna nån dag i nästa vecka o hälsar på.

2011-03-17 @ 20:09:25
URL: http://pilutta28.blogspot.com
Postat av: Madde

Jo jag håller med om att jag borde variera mina inlägg. Nån gång i nästa vecka kommer jag gärna och hämtar lite plantor.

2011-03-17 @ 20:12:30
URL: http://pilutta28.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0