src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

Sömn och städ

Huvudvärk efter en helvetesnatt...Jag är glad över att jag gick och la mej supertidigt så att jag fick sova nånting!

Vaknade vid 2 och skickade sms till Robban och frågade om han tänkt att bli mycket sen. Fick inget svar. Som vanligt. Efter 20 min skickade jag sms igen och skrev att han kan väl för fan svara så jag vet att han lever!! Då ringer han upp, så levde gjorde han. Han gick då och svor över att det inte fanns någon taxi som ville tjäna pengar på att köra hem honom. Ingen taxi ville det så han valde att gå. Då var han självklart tvungen att ringa ett antal gånger på vägen och beklaga sej över alla &(&%#¤#&/ taxis som var /¤&())(&¤#¤& och över hur trött han var. Att det är helt och hållet hans eget val att gå på fest och att det ibland inte går man man tänkt sej tänkte han inte på då.

Vid 3 var han iaf hemma. Då hade jag tänkt att somna om. Men pang sa det efter en liten stund. Robban skulle ta ner chips från ett överskåp och passade då på att dra ned en glasburk med rödkål i golvet. Eftersom att han var full och jag snäll (och nyfiken på vad han gjorde) så gick jag upp och hjälpte honom. När jag kom in i köket stod hanhelt hjälplös på en pall. Han ville inte kliva ner barfota bland glas. Jag började med att hämta skor till oss. Sen fick han torka rödkål och jag dammsuga upp glasbitar. En massa glasbitar dammsög jag upp. Robban började dock med dammsugningen men insåg att hans syn för tillfället inte var det bästa.

Det visade han genom att peka på "glasbitar" åt mej, "glasbitarna" var vita fläckar som av någon anledning finns på golvet. Men tanken var god.

Sen vid 4 när vi gick och la oss så började E att krånga. Hon var kissnödig, hungrig, ville inte sova mera och det ena med det andra. Det hela slutade med att jag vid 6-tiden fick säga ifrån att nu räcker det.  Då blev underläppen stor, men efter att jag förklarat ännu en gång att det var natt och att då sover man. Jag trodde nu att hon somnat om men vid halv 7 ropade hon igen. Sen somnade hon lyckligtvis om. Och sov till halv 10, det tackar jag för!! Annars hade jag varit död nu. Att bara få sova till 2 på morgonen är mer än vad jag pallar.

Idag har jag fortsatt städningen efter min sambo genom att moppa köket och hallen. Det blev en lite lustig doft efter rödkålen. Nu luktar det däremot rent och citron, och av bara farten så städade jag badrummet också. Det händer inte ofta att jag gör det av "bara farten".

På kvällen har även E:s rum blivit städat. Hon fick valet att vara med och hjälpa till och städa nu eller att jag skulle städa henne rum imorgon och då skulle jag även rensa bort leksaker. Hon valde det första, men innan jag hunnit dammsuga började hon dra fram grejer. Jag hotade då med att dammsuga upp det och då fick hon väldigt bråttom med att lägga upp det i sängen igen. Sen fick hon själv vara med och bestämma var alla "lösa" möbler skulle stå. Jag föreslog att en hel del skulle bo under sängen. En docksulky fick jag ner under sängen. Bättre en sak än ingen alls så jag är nöjd.

En massa städ- och sömnskriverier blev det denna kväller.

Imorgon har jag tänkt att sy tygblöjor eller åka till IKEA och köpa en trådbacksställning + trådbackar, då Robban inte köpte något åt mej igår. Snålt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0