src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

Matat änder

Lördag, och man kan ju tycka att jag borde ha uppdaterat bloggen - ledig som jag har varit. Men ledig är jag ju varje dag :-) Friskare har jag varit idag! Lite tandvärk, lite ont i huvudet och en massa snor, men helt okej ändå.

Dagen började helt perfekt! Sovmorgon till mej :-) och E vaknade halv 7!!! Lyckligtvis lyckades Robban få henne att somna om så hon sov till 8, vilket hon verkligen behövde då hon var vaken halva natten igår...Själv sov jag till 10 och låg och slappade till halv 11. Men min sovmorgon höll på att förstöras helt, av en liten E som inte ville följa med sin pappa upp. Jag kom med mutor! Mutan var att om hon gick upp med Robban så skulle vi gå och mata fåglar när jag hade sovit färdigt.

Det roligaste av allt med det var att Robban följde med. En liten sensation skulle jag vilja kalla det då han är svår att få med så fort något ska göras ute, oavsett väder och oavsett hur långt det är. Idag hade jag t.o.m bestämt att vi skulle gå och mata fåglarna (inte åka bil alltså) och vi gick till slussen så det var en liten bit. Men vi knatade på och E satt i vagnen och roade sej med att somna på vägen dit. Jag trodde hon skulle sova skitlänge och missa fåglarna och sen var skitarg för att hon inte fått mata några fåglar. Men vi hade tur och hon vaknade.

Av oss fick änderna gammal müsli som legat allt för länge i skåpet...
Sen skulle det spanas på vattnet...

Hemgång efter det, och trots att Richard och Oskar kom och gjorde oss sällskap med bil så valde Robban att gå hem. Min tanke med promenaden var att Bertil skulle få lite fart och komma ut men det sket sej. Inte en enda sammandragning på hela promenaden, bara ont i ryggen :-(

Då jag vill att Bertil ska komma ut så satte jag igång med att städa när vi kom hem. Undanröjning från golven, av både mej och Robban, och sen noggrann dammsugning, jag kröp t.o.m runt på alla 4 och dammsög lister. Så noggrannt som jag dammög idag har jag aldrig dammsugit här. Lite sammandragningar men ingen Bertil. Bara ont i ryggen. Moppningen överlät jag till Robban, först lät det som om han skulle göra det frivilligt och snabbt. Men det tog en jäkla tid innan han kom igång, men till slut så blev även det gjort.

Tvättat har jag gjort också men det är ju inte direkt ansträngande. Det är ju tvättmaskinen som gör jobbet. Men nu har jag iaf tvättat upp de nya blöjorna från Lilla Lammet. De kändes jättemjuka och sköna innan tvätt och de känns lika mjuka och sköna efter tvätt! Jag tror det är en superbra blöja, hoppas det iallafall.

Tror att det börjar bli dags att stoppa en trött E i säng. Just nu är typ inget bra.


Kommentarer
Postat av: Madde

Vad mysigt att gå på promenad allihopa

2011-03-19 @ 20:43:31
URL: http://pilutta28.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0