src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

Lördag so far

Då har jag och Elisia varit i lekparken och busat, dit fick jag ta mej till fots och hon på cykel. Måste cykeltrimma henne så mycket som möjligt innan lillebror kommer. Blir lite svårt att ha dem i vagn båda två och någon ståbräda har vi inte köpt än, tyvärr är de inte gratis heller...

Cyklingen gick riktigt bra för att vara första gången för säsongen, endast en liten vurpa och då ville hon upp direkt på cykeln, så det blev knappast någon skräckupplevelse. Däremot ville hon inte cykla från ICA efter att vi köpt lördagsgodis enligt henne själv så blev hon "så jävla trött av att cykla" jag har en känsla av att vi så kallade vuxne här hemma behöver tänka lite på språket. Nu är ju inte "jävla" något katastrofalt svärord men det finns ju helt klart trevligare ord man kan använda...

I lekparken gungades det och åktes lite rutchbana. Sen gungade vi gungbräda, satt väl där och gungade i en kvart eller nåt. Min tanke var att Bertil skulle få lite fart ut, men hittills så sitter han fast. Lite sammandragningar men inte mer smärtsamt än tidigare...

Ylva: Tommy är namnet som Elisia har sagt och kommer från Pippi :-) släktnamnet var något annat. Tommy finns i och för sej på min sida av släkten också men han är ingift så det kanske inte räknas... Sommarstuga eller hus vet vi inte vilket det blir vi tittar på båda två. Det som passar bäst blir det.


Kommentarer
Postat av: Madde

Grattis igen till Bertil och idag har jag försökt att tokamma men han vill ju inte äta mera

2011-03-27 @ 18:54:31
URL: http://pilutta28.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0