src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

1 vecka kvar

Nu ska det äntligen till ett inlägg. Hade tänkt att göra det på förmiddagen och jag gjorde mitt bästa, men svärgubbens Ipad ville inte sammarbeta med mej. Skitgrejer det där från Äpplet. Så jag hoppas Robban har fixat hit mitt mobila bredband och trollat hit puk-koden innan det är dags att åka till förlossning och BB. 1 vecka kvar enligt BF men jag levde ju som sagt på hoppet om att det skulle bli idag eller imorgon men det känns rätt så kört i dagsläget. Lite sammandragningar och förvärkar men inget smärtsamt. Har dock svårt att tro att Robban kommer hämta bredbandet innan det är dags att åka in och att han som har lånat det verkar inte ha några planer på att lämna tillbaka det. Då borde han ju redan ha gjort det.

Sprang t.o.m uppför alla trappor efter det att jag lämnat E på förskolan imorse, eller nästan alla trappor. När den sista var kvar hade jag sådan mjölksyra i benen att jag tvingades att gå uppför den sista (en trapp är ½ våning). Resultatet av det var inte en enda sammandragning. Riktigt besviken blev jag.

Väl hemma så sådde jag lite till. Lite chilli/peperoni och så kunde jag inte hålla mej utan sådde lite sallad också, hoppas på att det blir varmt snart så den kan stå ute dagtid. Tycker att det borde bli något av den då. Det stod även på förpackningen att den absolut inte vill ha varmare än 20° för då gror den inte. Och att då så den på balkongen under dagar vi har det varmt så kommer den inte att gro då det blir betydligt varmare än 20° på balkongen...

För ett tag sen sådde jag smultron men det har inte växt ett skit. Så jag läste lite på förpackningen och tydligen vill de stå mörkt? Så nu står de under sängen. Återstår att se om det blir något.

Planterade även om en körsbärstomatplanta som började växa ur sin kruka. Såg det ut som iallafall. Lite läskigt det där med att plantera om. Idag tyckte jag att jag var jäteförsiktig när jag tog ut "jordpaketet" ur krukan, ändå så gick väl 1/3 av alla rötter av och jordklumpen ramlade isär så det var säkert fler rötter som gick av. Men den klarar sej säkert. Den ser ut att må bra nu.

Aktiviteten att så och plantera om lite resulterade iallafall i lite sammandragningar men inget smärtsamt. Nu har jag också sammandragningar men inget smärtsamt. FAN - BÖRJA GÖRA ONT SNART!!!! Börjar känna mej lite stressad, vill att han ska ut absolut senast lördag då jag börjar plugga på måndag. Ingen bra tajming jag vet, men jag kan inte påverka hur universitetet lägger ut kurserna och när bebisen tar sej är också lite svårt att bestämma. Hade jag fårr välja hade det tagit sej på första försöket, då hade bebis nu varit ca 1½-2 månader. Jag hade då känt mej betydligt mer avslappnad.

Det enda som känns riktigt jävla skönt är att Robban är hemma i flera månader nu den första tiden! Det känns så otroligt lyxigt, framförallt med tanke på att när E föddes så var han tvungen att börja jobba redan veckan efter att hon födds. Hon kom på tisdagen och på måndagen var han och jobbade då det var ett jobb som var tvunget att vara klart (chefen hade dock tid att åka hem, konstigt). Då jobbade han dessutom borta så det var riktigt tufft. Mycket lyxigare nu!!

En massa babbel...Vill att Bertil, som jag vill ska heta Elmer, ska komma ut nu.

Får inte bebisen heta Elmer så ska jag fan ha en till!! Så om bebisen heter något annat kommer det en tredje :-) heter han Elmer så gör det inte det :-(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0