src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

Spenderarbyxorna...

...var på idag. Jag tror att Robbans var större än mina, men det jag köpte var dyrt! Glasögon. Ja, jag har redan glasögon som fungerar utmärkt men jag har sedan jag införskaffade glasögon för ett år sedan känt ett stort behov av solglasögon. Helt värdelöst att köra bil när solen skiner eller när det är snö överallt. Eller det värsta av allt - när det är snö överallt OCH när solen skiner. Så nu är solglasögon inhandlade, och då det är ta 2 betala för 1 så blev det ett par vanliga också. Så nu har jag glasögon så det räcker och blir över. Skitsnygga är de allihopa.

Sen passade Robban på att förbruka en del presentkort och delvis köpa saker som han behövde. Ett glas - presentkort. Ett par träningsskor - presentkort. Kortbraller - persentkort. Väska till Ipad. En kombinerad locktång/plattång - Elisia har sin pappa runt sitt lillfinger, sen styrde jag upp det hela så det blev en som jag tänkt köpa i några år men aldrig gjort.

Tång och glasögon.

Min plan nu är att skriva ett till inlägg, ett låtsas-tisdags-inlägg. På tisdagar är det symöte med Husmorsskolan, men på tisdag är jag inte hemma. Jag har visserligen dator och så med mej men eventuellt blir det inte tid till att blogga på morgonen och dagen och sen är jag nog för trött...Att jag inte är hemma beror på att vi imorgon åker till Vimmerby och hälsar på Pippi, Astrids Lindgren Värld alltså. Elisia ser fram emot det...

Glömde även skriva igår att det roligaste på bröllopet igår var när alla barnen en och en sjöng i mikrofonen, inför alla. Anton tror jag var först ut. Sen Elisia som högt och tydligt sjöng sin variant av Robyns "Dancing on my own". Efter en stund när det blev hennes tur igen klämde hon i med "Bä bä svarta get - var det du som sket" - hon fick publiken att skratta :-)

Nu ska jag fixa fusktisdagen. Om jag får tillbaka kameran där bilderna ligger...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0