src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

Ommöblerat

Då var Elmer nattad, han tokdäckade när han fick nappflaskan. Tror han sörplade i sej 20ml sen vände sej ögonen på honom, sötnosen :-) att han var så trött berodde på att han inte ville sova något efter maten vid 5. Jag la honom i sängen som vanligt och där låg han och slappade för sej själv i 45 minuter, då gav jag upp. Så han var väldigt väldigt trött, men också väldigt väldigt nöjd och glad? Inte likt honom.

Idag har vi äntligen städat Elisias rum och möblerat om! Både städningen och ommöbleringen var välbehövlig. Igår förklarade jag för Elisia att spindlar tycker om att bygga bo bland leksaker som ligger på golvet - idag var det inga som helst problem med att få henne att hjälpa till med städningen.

Jag har inte förebilder att bjuda på men så här ser det ut nu:

Som ni ser har den lilla damen redan börjat leka. Det är mycket lättare att leka i ett städat rum än i ett stökigt. Jag försöker få Elisia att inse det...det är inte lätt...

Det är heller inte helt färdigt, sänglampan sitter nu ovanför köket och där ska den ju inte sitta...Sen ska det upp lite hyllor, jag har tänkt mej att de ska sitta ovanför köket och ovanför sängen. På väggen vid bordet tänkte jag att det skulle komma upp en tavellist så att vi kan rama in lite kort och lite konstverk. Jag tror att det blir bra. Jag försöker även övertala henne att några av de större leksakerna kan bo i källaren ett tag, hon har pratat om att dockvagnen kan flytta dit.

Efter ommöbleringen så var jag så hurtig så jag cyklade iväg till simhallen och plaskade lite. Hela 1500m blev det plaskat. Sen cyklade hem igen. Och nu på kvällen har jag och Elisia ätit upp hennes lördagsgodis.

Chokladfisen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0