src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

Balkongen

Jag har alltid trott att mina fingrar varit allt annat än gröna, men de kanske har börjat bli lite gröna? Såhär ser iallafall balkongen ut nu. Och ja, jag är stolt. Och ja, jag skryter gärna med hur bra jag har lyckats med mina plantor. Iallafall hittills lyckats.

Det inklämda hörnet. Problemet som börjar uppstå här är att plantorna inne i hyllan börjar bli för höga och jag har ingen annanstans att ställa dem.

Tomatplantorna längst in i det inklämda hörnet, de största.

Det soliga hörnet. Blomlådorna har tidigare suttit uppe på kanten i ur och skur, med sönderblåsta växer till följd av det. Jag har planer på att kasta dem men då det trots ursla förhållanden bildats lite blomknoppar och en blomma har även slagit ut så känns det lite elakt. De har ju trots att kämpat och överlevt i det ogynsamma förhållanet jag gav dem. Nu är de plaserade på golvet och klarar sej kanske lite bättre.

Två tomatplantor har inte fastnat på bild. De lever på det absolut soligaste stället, när solen skiner, och det blåsigaste stället, när det blåser. Nämligen i hörnet på räcket. De är lite halvvissna men det både blommar och växer tomater på dem så jag tror inte att det lider nämnvärt av det.

Vattnas måste det göras idag med, kanske jag ska ge dem lite näring också? Kan väl inte skada.


Kommentarer
Postat av: Madde

Det måste vara mammas ogröna fingrar som har fått oss att tro att vi inte kan odla någonting.

2011-06-06 @ 22:03:21
URL: http://pilutta28.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0